تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 - 4:41
کد خبر : 11324

قرارداد کشتی‌گیران و وزنه‌برداران باید حداقل نصف فوتبالیست‌ها باشد

قرارداد کشتی‌گیران و وزنه‌برداران باید حداقل نصف فوتبالیست‌ها باشد

عضو تیم ملی وزنه‌برداری گفت: مشخص نبودن تاریخ رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو باعث بی‌انگیزه شدن ما شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ علی هاشمی ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان درخصوص شرایط تمرینی خود اظهار داشت: در این مدت در روستای خودم تمرین کرده‌ام و سطح آمادگی‌ام را تا ٨٠ درصد نگه داشته‌ام. فعلا منتظر هستم تا تاریخ مسابقات مشخص شود.

بی‌انگیزه شده‌ایم

هاشمی درباره مشخص نبودن تاریخ رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو و تاثیر این موضوع در روند آماده‌سازی ملی‌پوشان وزنه‌برداری تصریح کرد: دقیقا این موضوع در روند ما وزنه‌برداران تاثیر داشته است و به نوعی بی‌انگیزه شده‌ایم. خیلی خوب می‌شد اگر می‌دانستیم تاریخ دقیق مسابقات چه زمانی است. اگر تاریخ دقیق را می‌دانستیم، برای هدف‌گذاری کار راحت‌تری داشتیم و می‌دانستیم برای کدام مسابقه تمرین می‌کنیم. انگیزه نداشتن برای همه وزنه‌برداران و ورزشکاران به وجود آمده است و در خانه تمرین کردن هم کار سختی است. اگر تاریخ مسابقات مشخص باشد، اردو‌های تیم ملی هم برگزار می‌شود و همه موارد به صورت حرفه‌ای‌تر صورت می‌گیرد و برای ما ورزشکاران هم راحت‌تر خواهد بود. تمرین کردن در اردوی تیم ملی به همراه دیگر وزنه‌برداران خیلی تاثیر بیشتری دارد.

گلایه‌های ما بی‌نتیجه است

او درباره پرداخت نشدن پاداش‌های مسابقات سال ٢٠١٨ تصریح کرد: گویا صحبت‌های ما درباره پاداش‌های سال ٢٠١٨ بی‌نتیجه است. حدود یک ماه پیش گلایه‌ای کردم و بسیاری از بچه‌های تیم ملی هم از صحبت‌های من حمایت کردند. این نشان می‌دهد که گلایه‌های من فقط حرف من نبوده و درد دل همه بچه‌ها بوده است.

با پاداش سال ۲۰۱۸ دوچرخه هم نمی‌توانیم بخریم

دارنده مدال برنز رقابت‌های آسیایی سال ٢٠١٨ افزود: قرار بود پاداش‌ها به صورت سکه باشد، اما بعد‌ها آن را ریالی کردند. با این وضعیتی که در اقتصاد وجود دارد، زمانی که پاداش‌ها به دست ما می‌رسد، شاید با آن پراید هم نتوانیم بخریم. البته پراید هم شاید نه و فقط یک دوچرخه می‌توانیم با آن بخریم. درباره تعداد سکه‌هایی که قرار بود به ما بدهند نمی‌خواهم حرفی بزنم، اما تفاوت قیمت سکه را هم باید لحاظ کنیم. اگر مابه‌التفاوت این پاداش‌ها را هم بدهند که خیلی خوب است البته که بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد.

نباید حق ورزشکاران ضایع شود

هاشمی تاکید کرد: به هر حال نباید حق ورزشکاران ضایع شود، چرا که حرف‌های من درد دل بزرگان ورزش از جمله کشتی‌گیران و ورزشکاران کاراته است. آن‌ها هم چنین حرف‌هایی قبلا زده‌اند، اما کسی گوش نمی‌کند. حداقل می‌شد به ما اعلام کنند که اصلا بودجه نداریم و امسال نمی‌توانیم پاداش‌ها را بدهیم، اما جوابی هم دریافت نکرده‌ایم.

هاشمی: بی‌انگیزه شده‌ایم/ قرارداد کشتی‌گیران و وزنه‌برداران باید حداقل نصف فوتبالیست‌ها باشد


بیشتر بخوانید


ارقام لیگ وزنه‌برداری برای ملی‌پوشان مناسب نیست

عضو تیم ملی وزنه‌برداری درمورد غیبت چند سال اخیر خود در مسابقات لیگ این رشته اظهار داشت: در حال حاضر شرایط خوبی دارم و اگر قرار باشد که در لیگ شرکت کنم، قطعا وضعیت خوبی خواهم داشت. اما در سال‌های گذشته مبالغ بسیار کمی را برای حضور در لیگ به من پیشنهاد دادند که با توجه به شرایطی که داشتم آن رقم‌ها به دخل و خرج من نمی‌خورد. این ارقام برای ورزشکاران تیم‌ملی واقعا مناسب نیست. به نظر من حتی این ارقام برای ورزشکارانی که سطح پایین‌تری دارند هم پایین است.

با ارقام لیگ چگونه می‌توانیم  امورات یک سال خود را بگذرانیم؟

هاشمی افزود: در حال حاضر و در این سال‌ها قرارداد برخی از وزنه‌برداران برای لیگ، ۵ یا ١٠ میلیون تومان بوده است. خب این پول فقط نیاز یک ماه یک وزنه بردار است. چگونه می‌توانیم با این پول یک سال از امورات خود را بگذرانیم. در مسابقات آسیایی و جهانی فقط ١٠ نفر اعزام می‌شوند. پس تکلیف دیگر وزنه‌برداران چه می‌شود؟ قهرمانی کشور هم فقط سالی یک بار از برگزار می‌شود. همین سال گذشته به من گفتند با مبلغ پیشنهادی من، می‌توانند ١٠ وزنه‌بردار جذب کنند. من هم به آن‌ها گفتم همین کار را بکنید و من هم قرارداد نمی‌بندم.

قرارداد کشتی‌گیران و وزنه‌برداران باید حداقل نصف فوتبالیست‌ها باشد

او خاطرنشان کرد: اگر در آینده مبلغ خوبی به من پیشنهاد شود، چرا قبول نکنم؟ من وزنه‌بردار هستم و در لیگ هم وزنه می‌زنم. به نظرم حتی ارقام کشتی‌گیران ایرانی در لیگ این رشته هم خیلی کم است. بسیاری از آن‌ها اسم و رسم دارند و از نفرات تاپ ورزش ایران به حساب می‌آیند. من نمی‌گویم که قرارداد کشتی‌گیران و وزنه‌برداران در حد فوتبالیست‌ها باشد، اما حداقل نصف آن‌ها که باید باشد.

باید بدانیم که لیگ می‌تواند ورزش وزنه‌برداری را زنده نگه دارد

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال ٢٠١٨ گفت: شاید تا ٢ ،٣ سال آینده بتوانم وزنه بزنم و اگر هم در این سال‌های باقی‌مانده قرارداد جدیدی نبندم، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ۲ سال است که در لیگ شرکت نمی‌کنم، ٢ سال دیگر هم این کار را نمی‌کنم. اما باید بدانیم که لیگ می‌تواند ورزش وزنه‌برداری را زنده نگه دارد. اولین قرارداد من ٨ میلیون تومان بود و برای سال بعد انگیزه گرفتم. سال بعد با ذوب‌آهن قرارداد ١۵ میلیون تومانی بستم. این رقم‌ها خرج بدنم شد و نیازی نبود به کار دیگری مشغول باشم. اگر در لیگ آینده پول باشد، وزنه‌برداری رشد می‌کند.

منبع: جوان

انتهای پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.