تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 - 8:40
کد خبر : 14048

قطعات ایران‌ساخت در صنعت دریایی با استاندارد‌های جهانی هم‌گام می‌شود

قطعات ایران‌ساخت در صنعت دریایی با استاندارد‌های جهانی هم‌گام می‌شود

امکانی فراهم شده است تا قطعات ایران‌ساخت در صنعت دریایی با کمک دانش‌بنیان‌ها در سطح استاندارد‌های جهانی به تولید برسد.

به گزارش تیتر داغ؛ تولید قطعات مورد نیاز در صنعت دریایی یکی از پایه‌های توسعه این صنعت در کشور است. اگر نتوانیم این تجهیزات و قطعات را به صورت بومی در کشور تولید کنیم، در این صنعت حیاتی درجا خواهیم زد و رونق آن را به تاخیر انداخته‌ایم. صنعتی مهم که کاربرد‌های زیادی در بخش نظامی و تجاری دارد.

این صنعت رو به رشد برای توسعه خود، به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که تامین آن‌ها از بازار‌های جهانی با وجود تحریم‌ها و قیمت‌های بالا دشوار است به همین دلیل باید با کمک توان داخلی و ظرفیت‌های بومی این نیاز‌ها را تامین کنیم.

 

این هدف به یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدل شده است و این ستاد با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش است تا از توانمندی متخصصان داخلی برای توسعه تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت دریایی استفاده کند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از ناوگان دریایی کشور؛ اقدام به راه‌اندازی شبکه قطعه‌سازی کرده است. البته این شبکه حول محور تامین قطعات مورد نیاز صنعت حمل‌ونقل ایجاد شده است، اما قطعات تولیدی به گونه‌ای است که امکان استفاده از آن‌ها در ناوگان ریلی و کشتیرانی وجود دارد.

پس از ساخت قطعات، موضوع استانداردسازی محصولات در اولویت قرار دارد. قرار است این محصولات با کمک دانش‌بنیان‌ها در سطح استاندارد‌های جهانی به تولید برسد تا امکان اخذ تاییده‌های بین‌المللی هم برای آن‌ها فراهم باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.