تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 5:30
کد خبر : 36057

«قفس» محمد حاتمی به صحنه می‌رود/درگیر بروکراسی و کاغذبازی شده‌ایم

«قفس» محمد حاتمی به صحنه می‌رود/درگیر بروکراسی و کاغذبازی شده‌ایم

محمد حاتمی در جدیدترین تجربه خود در عرصه تئاتر، نمایش «قفس» را از چهارشنبه ۱۶ شهریور در تالار حافظ روی صحنه می‌برد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد حاتمی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره جدیدترین تجربه خود این عرصه، گفت: قرار است نمایش «قفس» را که خودم نوشته و کارگردانی می‌کنم، از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور در تالار حافظ روی صحنه ببرم.

وی درباره موضوع نمایش «قفس» توضیح داد: این اثر بستری اجتماعی دارد و قصه زنی نویسنده را روایت می‌کند که به همراه همسر پزشکش در یک مجتمع زندگی می‌کنند. زن در حال نگارش رمان است و به تمام کاراکترها و موقعیت‌هایشان عینیت می‌دهد و وارد زندگی‌شان می‌کند.

حاتمی با اشاره به اینکه این نمایش دارای ۶ پرسوناژ است، افزود: شهره سلطانی، سام قریبیان، الهه شه‌پرست، شهروز دل‌افکار، یزدان فتوحی، احسان عباسی و خودم در این نمایش به عنوان بازیگر حضور داریم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره روند تولید این اثر نمایشی با توجه به شرایط اقتصادی موجود، تأکید کرد: نمایش ما تهیه‌کننده ندارد. ما تئاتر کار می‌کنیم و اهل تجارت نیستیم و تمامی بازیگران و عوامل گروه برای شرافت تئاتر با من همراه شده‌اند و برای جیب‌شان کار نمی‌کنند. امیدوارم بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و اداره‌کل هنرهای نمایشی از نمایش «قفس» حمایت کنند.

وی متذکر شد: درست است که گروه بازیگران و عوامل نمایش «قفس» نجابت به خرج می‌دهند ولی باید به مسأله معیشت توجه شود. متأسفانه اقتصاد تئاتر ما فلج و فقیر است.

حاتمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بعد از ۴۳ سال کار در تئاتر این روزها درگیر بروکراسی و کاغذبازی برای دریافت مجوزهای مختلف شده‌ام تا بتوانم نمایش را روی صحنه ببرم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.