تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 10:54
کد خبر : 110685

در انتظار تصمیم وزارت ورزش؛

قفل زنگ زده ژیمناستیک باز هم باز نشد/ دو رئیس برای یک فدراسیون!

قفل زنگ زده ژیمناستیک باز هم باز نشد/ دو رئیس برای یک فدراسیون!

با وجود این که رییس سابق فدراسیون ژیمناستیک روز دوشنبه با نماینده وزارت ورزش در محل این فدراسیون حاضر شد تا کارش را آغاز کند، اما صادر نشدن حکم از سوی وزیر کار را پیچیده کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ ماجرای فدراسیون ژیمناستیک و حواشی مربوط به آن، تمامی ندارد. در حالی که روز گذشته خبر بازگشت زهرا اینچه‌درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک مطرح شد و حتی آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی این موضوع را تأیید کرد اما این اتفاق رخ نداد و فدراسیون ژیمناستیک باز هم گرفتار بلاتکلیفی شد.

روز دوشنبه زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک، سلیمانی دبیر سابق فدراسیون، عابد حقدادی رئیس فدراسیون، نماینده بازرسی و نماینده حراست و نماینده امور مجامع در محل فدراسیون حاضر شدند تا اینچه درگاهی را به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی کنند اما این اتفاق رخ نداد و دلیل آن هم ابلاغ نشدن حکم از سوی وزیر ورزش و جوانان برای اینچه درگاهی بود.

دوره چهارساله ریاست اینچه درگاهی تیرماه ۱۴۰۰ به پایان رسید و این فدراسیون تا مدت‌ها بلاتکلیف بود تا اینکه در اسفندماه ۱۴۰۱ مجمع پرحاشیه انتخابات فدراسون ژیمناستیک برگزار شد که به دلیل اتفاقاتی که در روند انتخابات صورت گرفت و گزارش یوسف‌الطبا نماینده فدراسیون جهانی، این انتخابات مورد تأیید قرار نگرفت و فدراسیون جهانی ریاست حقدادی در فدراسیون را به رسمیت نشناخت و همچنان اینچه درگاهی را به عنوان رییس فدراسیون ژیمناستیک قبول داشت.

دوران ریاست حقدادی با وجود مخالفت فدراسیون جهانی با حواشی زیادی همراه بود، عدم صدور لایسنس ورزشکاران در مسابقات یونیورسیاد تا از دست دادن آن مسابقات برای ورزشکاران از موضوعات بحث‌برانگیز دوران ریاست حقدادی بود. البته این حواشی پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو هم رخ داد که با وساطت کمیته ملی المپیک ختم به خیر شد.

در جریان بازی‌های آسیایی هانگژو، ورزشکار ژیمناستیک ایران پس از ۸۰ سال موفق به کسب مدال نقره شد و در روزهای تاریکی و بلاتکلیفی این رشته مادر، امیدی به جامعه ژیمناستیک تزریق شد، البته که این امیدواری چندان بادوام نبود و ۲۵ مهرماه با رأی دیوان عدالت اداری، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ابطال شد تا پیش از گذشته خانواده ژیمناستیک سرگردان شوند.

۱۴ آذرماه برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تیر خلاص را به بلاتکلیفی ژیمناستیک وارد کرد؛ ابتدا برای حقدادی رییس فدراسیون دعوت‌نامه ارسال شد، اما در مدت زمان کوتاه این دعوت‌نامه ابطال و اینچه درگاهی رییس سابق فدراسیون ژیمناستیک با دعوت‌نامه در این مجمع حضور پیدا کرد. پس از آن هم در شرایطی که همه فکر می‌کردند به زودی تکلیف فدراسیون مشخص می‌شود، فدراسیون باز هم به مدت دو هفته بلاتکلیف ماند تا اینکه روز دوشنبه بحث بازگشت اینچه درگاهی مطرح شد اما به دلیل عدم ابلاغ حکم از سوی وزیر ورزش، فعلاً این اتفاق رخ نداده است.

در شرایطی فعلی فدراسیون ژیمناستیک دو رئیس دارد اما عملا کسی مسئولیت این فدراسیون را برعهده ندارد. با این حال وزارت ورزش در تلاش است که این مشکل را به زودی حل و تکلیف اینچه درگاهی برای اداره فدراسیون را مشخص کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.