تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 5:21
کد خبر : 92486

قوانین در حوزه مبارزه با موادمخدر نیاز به بازنگری دارند

قوانین در حوزه مبارزه با موادمخدر نیاز به بازنگری دارند

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با داروهای تولیدی در ایران بیش از ۷۰ درصد، گرایش دوباره به مواد مخدر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی معاونان و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهار روزه اقداماتمان را پیگیری می‌کنیم که شامل حوزه مقابله و مبارزه، حوزه قاچاق، حوزه پیشگیری از مصرف و حوزه توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تمام ظرفیت خود را برای مقابله و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور گذاشته است؛ گفت: بر اساس نامه رسمی بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان و ۲۷ درصد از کشفیات هروئین جهان در ایران است. ایران با فاصله رتبه اول کشفیات مواد مخدر را به اذعان سازمان‌های بین المللی در اختیار دارد.

مؤمنی با بیان اینکه ۱۲ شهید و ده‌ها جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر داده ایم. گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر بیش از ۸۶ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است. در حالیکه کشفیات در مبدا به ۲۰۰ تن هم نمی‌رسد؛ در ایران بیش از هزار تن مواد مخدر کشف می‌شود. بیش از ۷۰ درصد کشفیات ما در استان‌های شرقی است. این نشان می‌دهد که مبارزه هدفمند و هوشمند است. بیش از ۷۰ درصد کشفیات ناشی از اقداماتی مبتنی بر فعالیت‌های اطلاعاتی است.

با وجود اینکه طالبان اعلام کرده است که تولید مواد مخدر را کاهش داده است سطح مناطق زیر کشت ۱۶ درصد افزایش یافته است. تولید شیشه در یک دهه گذشته در افغانستان افزایش قابل توجهی یافته و ۵ برابر شده است.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت گفت این طرح با اولویت دانش آموزان و خانواده‌ها آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مدرسه در این طرح شرکت کرده اند. ما راهی جز پیشگیری نداریم. در حوزه درمان نیز داروهای نوینی کشف و بر روی یک جامعه ۱۳ هزار نفری این داروها بررسی شده است. با این داروها بیش از ۷۰ درصد، گرایش دوباره به مواد مخدر کاهش پیدا کرد.

مؤمنی با تاکید بر اینکه در حوزه قانون نیازمند قانون‌های نوین هستیم؛ گفت: قوانین در حوزه مبارزه با موادمخدر نیاز به بازنگری دارند و امیدواریم با حضور و توجه جناب آقای نیکزاد به این مسأله توجه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.