تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 11:41
کد خبر : 4620

لزوم توجه جدی‌ به بحران بوئینگ

لزوم توجه جدی‌ به بحران بوئینگ

شرکت بوئینگ اعلام کرد:‌در ماه ژانویه تولید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در بزرگترین خط تولید خود متوقف خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل از رویترز، شرکت هواپیما سازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که تولید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ که بزرگترین خط تولید این شرکت محسوب می‌شود در ماه ژانویه متوقف خواهد شد.

این بزرگترین توقف تولید هواپیما توسط‌بوئینگ طی ۲۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

با توقف تولید هواپیماهای‌بوئینگ ۷۳۷ مکس بحران زمین‌گیر ماندن  این نوع هواپیماها که اواخر ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ رخ داد و موجب ممنوعیت پرواز این هواپیماها شد به سال ۲۰۲۰ خواهد کشید.

خط تولید هواپیماهای ۷۳۷ مکس در کارخانه بوئینگ در جنوب ایالت سیاتل واقع شده و بوئینگ اعلام کرده است که قصد ندارد به دلیل توقف تولید ۱۲ هزار کارگر شاغل در این کارخانه را اخراج کند.

بنا به بیانیه این شرکت هواپیماسازی توقف تولید بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس بر اقتصاد آمریکا و زنجیره عرضه هواپیماهای بوئینگ در جهان تاثیر خواهد گذاشت.

بوئینگ‌پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرد که سازمان هوانوردی کشوری آمریکا درخواست این شرکت برای صدور مجوز بازگشت هواپیماهای ۷۳۷ مکس به چرخه پرواز را رد کرد.

در پی این اعلام سازمان هوانوردی آمریکا هیأت مدیره‌بوئینگ یک  نشست دو روزه را برگزار کرد و با ناامید شدن از صدور مجوز تصمیم به توقف خط تولید گرفت.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس به دلیل دو مورد سقوطی که  به مرگ ۳۴۶ نفر انجامید در سراسر جهان زمین‌گیر شده‌اند و این مسئله تاکنون برای بوئینگ ۹ میلیارد دلار هزینه داشته است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.