تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 7:49
کد خبر : 31582

لزوم رشد مدارس شاهد/پذیرای نیروهای جوان مازاد دستگاه ها هستیم

لزوم رشد مدارس شاهد/پذیرای نیروهای جوان مازاد دستگاه ها هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر ۹۷۰ هزار نیروی رسمی و پیمانی، تعداد زیادی نیرو در مهدهای کودک و مدارس غیردولتی داریم.

به گزارش تیتر داغ؛یوسف نوری، در یکصد و نود و سومین شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و شهدای فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش ذخایر عظیمی از شهدا و ایثارگران را تقدیم انقلاب کرده است و نزدیک ۵۰۰۰ شهید معلم داریم.

وی افزود: آموزش و پرورش جایی است که جز با کمک مردم و سازمان‌های فرا نهادی اداره نمی‌شود. نمونه‌ای از مدارس شاهد را در اطراف خود و در منطقه ندیدیم و لازم است که با کمک دستگاه‌ها مدارس شاهد را رشد داده و تکثیر کنیم.

نوری با طرح این سوال که چرا مدارس شاهد تکثیر نشده است گفت: مدارس پیشاهنگی را دیدیم که رشد کردند اما مدارس شاهد تکثیر نشدند. پیشنهاد ما این بوده است که هر نهادی حامی یک مدرسه شاهد باشد و نهادها به طور عملیاتی به ما در رشد مدارس شاهد کمک کنند.

نوری با بیان اینکه وجود همکاری بین نهادها در رشد فرهنگ شهادت ضرورت دارد گفت: هدف ما همین اصل همکاری است؛ ما نیازی به اختصاص سرمایه و اعتبار دیگر دستگاه‌های اجرایی نداریم.

نوری با بیان اینکه ۹۷۰ هزار نیروی رسمی و پیمانی داریم گفت علاوه بر اینها تعداد زیادی نیروی حق التدریسی و سرباز معلم در مهد کودک‌ها و مدارس غیر دولتی داریم که آخر هم نفهمیدیم چه تعداد نیروی معلم در آموزش و پرورش وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دستگاه‌های دیگر اجرایی نیروی جوان مازاد دارند پذیرای آنها هستیم گفت: مخصوصاً اگر رشته‌های افراد مرتبط با معلمی است و جوان هستند و سابقه کاری کمتری دارند آماده جذب آنها هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.