تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 18:08
کد خبر : 104405

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟

لوله کاروگیتنوعی لوله پلی اتیلن دوجداره است که کاربرد فراوانی در صنعت و شهرسازی پیدا کرده است. لوله کاروگیت را لوله انتقال فاضلاب نیز می­نامند و علت دو جداره بودن آن این است که سیالات را با فشار کنترل شده ای انتقال دهد بدون اینکه آسیبی به لوله وارد شود.    لوله کاروگیت را لوله

لوله کاروگیتنوعی لوله پلی اتیلن دوجداره است که کاربرد فراوانی در صنعت و شهرسازی پیدا کرده است. لوله کاروگیت را لوله انتقال فاضلاب نیز می­نامند و علت دو جداره بودن آن این است که سیالات را با فشار کنترل شده ای انتقال دهد بدون اینکه آسیبی به لوله وارد شود. 

 

لوله کاروگیت را لوله انتقال فاضلاب نیز می­نامند و علت دو جداره بودن آن این است که سیالات را با فشار کنترل شده ای انتقال دهد بدون اینکه آسیبی به لوله وارد شود. به همین دلیل از لوله گاروگیت در انتقال فاضلاب بکار برده می­شود تا بتواند فشار زیادی را در زیر زمین تحمل کند.

حال  به بررسی ویژگی های لوله کاروگیت و معرفی شرکتپلی اتیلن بداغی به عنوان یکی از بهترین شرکت های سازنده لوله کاروگیت می­پردازیم.

لوله کاروگیت چیست؟

لوله های کاروگیت لوله هایی از جنس پلی اتیلن با دانسیته بالا است و به دلیل ویژگی های منحصربفرد خود دارای کاربرد بیشتری نسبت به سایر لوله ها است. این لوله ها از دو جدار مجزا تشکیل شده اند که سبب مقاومت و استحکام بالای لوله شده است. جدار بیرونی لوله به دلیل تحمل بالای فشار و حفظ انعطاف، مارپیچی یا فنری ساخته می شود و جنس آن از پلی اتیلن با دانسیته بالا است. جدار داخلی آن صاف و صیقلی است می تواند از جنس فولاد و یا پلی اتیلن باشد. این ویژگی باعث می  شود تا لوله کاروگیت مایعات و سیالات را با کمترین فشار عبور دهد و به همین علت دارای کاربرد فراوانی در صنعت و شهرسازی باشد.

استحکام و انعطاف پذیری بالای لوله باعث شده تا در مصارفی مانند زهکشی آب، حمل مواد اسیدی، پساب های صنعتی و … استفاده شود. اما مهم ترین استفاده این لوله ها در جهان انتقال فاضلاب است. به همین علت به آن لوله فاضلابی هم گفته می­ شود.

ویژگی های لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت دارای ویژگی های کاربردی و منحصر به فردی است که به بررسی آن ها می پردازیم:

  • مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر لوله ها در برابر خوردگی
  • ماندگاری بسیار بالا و داشتن عمر مفید حداقل ۵۰ سال
  • عدم تشکیل رسوب در جدار داخلی به دلیل صاف و صیقلی بوده لوله و پایین بودن سطح اصطکاک
  • انعطاف پذیری و خمش پذیری بالا
  • سبک بودن لوله ها باعث حمل آسان آن ها و بالا رفتن سرعت نصب می شود.
  • قابلیت تولید در اندازه ها و قطرهای بزرگ
  • هزینه تولید و ساخت مناسب و قابلیت بازیافت این لوله ها
  • در امان بودن از حمله جوندگان و سایر میکروارگانیسم ها به دلیل نداشتن ارزش غذایی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی، ترک خوردگی و شکستن لوله

لوله‌ پلی‌اتیلنکه به اختصار PE گفته می‌شود، نوعی لوله است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می‌شود. قبل از تولید محصول نهایی لوله پلی‌اتیلن، زمانی که مونومرهای اتیلن تحت عمل پلیمریزاسیون قرار می‌گیرند پلی‌اتیلن تولید می‌گردد. پلی‌اتیلن در گروه گرمانرم‌ها طبقه‌بندی می‌شود که خاصیت ترموپلاستیک دارد.

 

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟

لوله پلی اتیلن را در چند دسته بندی کلی می توان طبقه بندی نمود که شامل موارد زیر می باشد:

  • لوله های پلی اتیلن تک جداره
  • لوله های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت
  • لوله پلی اتیلن اسپیرال
  • لوله های پلی اتیلن آبیاری
  • لوله PEX
  • لوله PERT

ویژگی های لوله پلی اتیلن

این لوله ها به دلیل عدم  نشت و فاسد شدن و همچنین آسان نصب شدن آن و مقاومت بالا در برابر خاک . فشارو.. مورداستفاده قرار گرفته است.پلی اتیلن ماده است ویسکوالاستیک  و مانند تمامی ترموپلاستیک ها رفتار خزش از خود نشان میدهد.چنین پدیده ای در دمای معمولی وفشار نسبتا کم صورت می پذیرد .خواص مکانیکی پلی اتیلن به سه پارامتر

حرارت –و فشار وزمان ابسته است.

لوله کاروگیت چیست و کاربرد و ویژگی های آن کدامند؟

 

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن جزو پرکاربرد ترین لوله ها در نیم قرن گذشته بوده و از خانواده ترمو پلاستیک ها محسوب می شود. این نوع از انواع لوله دارای تغییر پذیری، مقاومت و دوام بسیار بالایی می باشد که توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های آهنی، چدنی، PVC و غیره باشد و سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. لوله پلی اتیلن نسبت به سایر لوله ها دارای مقاومت و دوام بالاتری می باشد و با وجود مزیت های استفاده از لوله پلی اتیلن این سری از لوله ها در سال های گذشته در اکثر پروژه های آب و گاز و فاضلاب کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

به دلیل صاف و مسطح بودن داخل لوله های پلی اتیلن به هیچ وجه دچار رسوب گرفتگی نمی شود و به مرور زمان این لوله ها پوسیده و یا دچار خوردگی نمی شوند بنابراین برای انتقال آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی می باشند. لوله های پلی اتیلن از جنس HDPE تولید می شود که دارای انعطاف پذیری مطلوبی هستند به طوری که می شود در مسیر انتقال، آنها را خم کرده و مسیر خط لوله را تغییر داد و در عین حال مقاومت خوبی در برابر فشارهای بیرونی دارند که باعث می شود عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارد.

آدرس: استان مرکزی-شهر شازند-ایستگاه راه آهن بلوار نیروگاه فروشگاه بداغی

۰۹۳۳۳۶۵۱۰۵۰ – ۰۹۱۸۱۶۰۱۹۶۲  شماره تماس:

http://polietilen-bodaghi.ir/ آدرس سایت :

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.