تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 6:39
کد خبر : 24685

ماجرای استفاده از سگ برای تشخیص کرونا در کشور‌های اروپایی چه بود؟

ماجرای استفاده از سگ برای تشخیص کرونا در کشور‌های اروپایی چه بود؟

مرادی گفت: هلال احمر ۳۳ نقطه مرزی کشور را شناسایی و پست‌های موقت و سیار را برای رصد مسافران احداث کرده است.

به گزارش تیتر داغ:  مرتضی مرادی مدیر تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در روز آتش نشان اظهار کرد: روز آتش نشان را به صورت ویژه به خانواده شهید علی لندی که این روحیه ایثار را دوباره زنده کرد، تبریک می گویم.

وی در خصوص ماموریت اخیر در پایش مرز‌ها گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد و بین‌المللی است. با توجه به شیوع کرونا و دغدغه‌های وزرات بهداشت، چون ویروس وارداتی و مبدا ورود آن هم مرز‌ها است، بعد از اینکه مرز‌ها بسته بود، ضرورتی ایجاب می‌کرد که دوباره بازگشایی شوند که نیاز به یک همکاری  داشت. هلال‌احمر به صورت خودجوش این آمادگی را  اعلام کرد که  بخشی از کار‌ها را در داخل و خارج  بدست بگیرد.

مرادی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌ها و تصمیمات ستاد ملی کرونا، قرار بر این شد که هلال احمر برای فعالیت پایگاه‌های بهداشتی در مرز‌های کشور با وزارت بهداشت، وزرات راه و شهرسازی و وزرات کشور همکاری کند. پایگاه‌هایی که در پایانه‌های مرز‌ها و مبادی ورودی هستند و فقط مخصوصا این دوران نیستند و در گذشته هم بوده اند.  تاکنون ۳۳ مرزی که مجاز به تردد مسافر بودند شناسایی شده و پست‌های موقت و سیار در آن مرزها احداث کرده ایم.

مدیر تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر افزود: در این طرح ۲۸ مرکز ما فعال شده و بیش از ۴۷۰ نیروی ما همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته‌اند. بیش از ۶۵۰ هزار نفر را در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی کنترل کردیم و از این تعداد برای بیش از ۷۷ هزار نفر با همکاری وزرات بهداشت، تست پی سی آر انجام شده و بیش از ۹۱ هزار نفر برای انجام تست‌های فوری و خدمات دیگری مانند قرنطینه موقت و انتقال ایمن به مراکز ایمنی مراجعه کرده اند.

وی در خصوص بازگشت زائرین گفت: برای هفتمین سال متوالی است که ر دو بخش دورن و برون مرزی به زائرین امام حسین(ع)  خدمات ارائه می کنیم. این ظرفیت با توجه به محدودیت‌های امسال کم‌تر شد، اما علیرغم آن آمادگی برای چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه در شهرهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان  ایجاد شد. قرارگاه ما با ظرفیت ۴۱۰ نفر آمادگی عملیاتی و ۵۲ پست موقت ایجاد شد و خدماتی ارائه کردیم.

مرادی در خصوص استفاده از سگ‌ها گفت: ما هم از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و ۳۵ تیم در این زمینه داریم. سگی که فرد زنده را از زیر آوار تشخیص می‌دهد احتمال اینکه بیماری را  هم تشخیص بدهد زیاد است؛ و توصیه آخر اینکه اگر هر کدام از هموطنان ما دچار مشکل شدند، می‌توانند با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.