تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 6:26
کد خبر : 35982

ماهواره های اینترنتی جدید و محموله بویینگ به فضا رفتند

ماهواره های اینترنتی جدید و محموله بویینگ به فضا رفتند

شرکت اسپیس ایکس همراه یک موشک دسته ای ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه محموله ای برای بویینگ به فضا فرستاد. بوستر موشک پس از انجام عملیات در پهپادکشتی این موشک فرود آمد.

به گزارش تیتر داغ؛ طی این عملیات که صبح امروز انجام شد، موشک فالکون ۹ از مقر فضایی کیپ کاناورال در ساحل ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و همراه خود ۵۱ ماهواره استارلینک را به مدار زمین برد.

علاوه بر ماهواره های اینترنتی استارلینک، یدک کش فضایی Sherpa-LTC۲ نیز به فضا رفت. این ابزار در شرکت «اسپیس فلایت» ساخته شده بود. یدک کش مذکور حامل محموله ای برای ماموریت Varuna-TDM بویینگ بود که هدف آن آزمایش ارتباطات Vباند برای خوشه ای شامل ۱۴۷ ماهواره اینترنتی زمین آهنگ است.

نخستین عملیات پرتاب یدک کش فضایی Sherpa-LTC قرار بود در ژانویه ۲۰۲۲ انجام شود اما به دلیل نشت پیشران این محموله از فرایند پرتاب حذف شد.

در ماموریتی که امروز صبح انجام شده بوستر اول موشک فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب در اقیانوس فرود آمد. از سوی دیگر Sherpa-LTC نیز حدود ۴۹ دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شد. ۲۳ دقیقه پس از این فرایند ماهواره های استارلینک نیز از موشک جدا شدند. این چهلمین عملیات اسپیس ایکس در سال جاری میلادی است.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۳ هزار ماهواره استارلینک به مدار زمین فرستاده و قصد دارد یک خوشه عظیم از ماهواره های اینترنتی را فراهم کند.

منبع: اسپیس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.