تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 7:24
کد خبر : 93942

ما حکومتی مستقل و مشروع داریم/ مردم می‌توانند آزادانه نظر دهند

ما حکومتی مستقل و مشروع داریم/ مردم می‌توانند آزادانه نظر دهند

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با رادیو ملی آمریکا، گفت: ما یک حکومت مستقل، مشروع و قانونی داریم و مردم ما می‌توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا که بخشی از آن منتشر شده است، اظهار داشت: در جریان این ناآرامی‌ها هیچ دانشجویی در دانشگاه‌ها یا محوطه دانشگاه‌ها بازداشت نشد. در واقع کسانی که بازداشت شدند، افرادی بودند که در اغتشاشات خیابانی نقش داشتند. همان‌طور که گفته شد، صدها نفر هیجان‌زده شدند و بر همین اساس دست به شورش زدند. به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این افراد – صدها نفر از بازداشت‌شدگان – مورد عفو قرار گرفتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به مسئله رأفت و رحمت دارند و بنابراین، فرمان این است که همه این بازداشت‌شدگان به غیر از کسانی که مرتکب قتل یا سایر جرایم جدی شده‌اند، آزاد شوند.

وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم بازداشت روزنامه نگاران در ایران را تأیید کنیم. برچسب زدن مجدد به فردی که بازداشت شده، بسیار ساده است. شما می‌توانید در هر لحظه آن شخص مورد نظر را مدافع حقوق بشر، روزنامه نگار و هر چیز دیگری بنامید. هیچ خبرنگاری در جریان ناآرامی‌ها بازداشت نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به خبرنگار رادیو ملی آمریکا که در سوال خود درباره نارضایتی مردم ایران از وضع موجود در کشور، جمهوری اسلامی را رژیم خطاب کرد، گفت: اولاً این یک رژیم در ایران نیست. ما یک حکومت مستقل، مشروع و قانونی داریم. بنابراین، به شما توصیه می‌کنم که از کلمات صحیح استفاده کنید.

وی اظهار داشت: ما می‌پذیریم که در ایران نیز مثل همه جای دنیا مشکلاتی وجود دارد. در ماه سپتامبر، زمانی که در نیویورک بودم، اتفاقاً این فرصت را داشتم که کمی در این شهر پرسه بزنم و ایستگاه‌های مترو را در ساعات پس از نیمه شب ببینم. من در واقع با برخی از شهروندان صحبت کردم و پاسخ‌هایی که من از اتباع آمریکایی گرفتم بدتر از پاسخی بود که شما از ایرانی‌ها گرفتید. بنابراین، تا حد زیادی به این بستگی دارد که کدام نمونه از جامعه را برای اطلاعات خود انتخاب می‌کنید. این، بخش مهمی از دموکراسی در ایران را تشکیل می‌دهد، اینکه مردم می‌توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.