تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402 - 5:46
کد خبر : 113840

علیمرادلو، در نشست خبری حاشیه پنجمین اتو اکسپوی تهران، بیان کرد :

ما پیرامون تحویل خودرو به مشتریان خود بدقولی نداشته‌ایم

ما پیرامون تحویل خودرو به مشتریان خود بدقولی نداشته‌ایم
تیتر داغ: گروه خودروسازی بهمن، در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که از ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه ١۴٠٢، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود، آماده پذیرایی از عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: مشکلات اخیر ناشی از تعهداتی که از جانب وزارت صمت ایجاد شده است و ما درخصوص تحویل خودرو به مشتریان خود بدقولی نداشته‌ایم. ما هر جا خودمان متعهد شویم، به موقع آن را انجام می‌دهیم. مسائل طرح نوبت زمستان را پیش‌بینی کرده‌ بودیم و بارها تذکر دادیم. امروز وضعیتی که صنعت خودرو را گرفتار کرده، حاصل تئوری‌های غلط است. به تعبیر رهبری، دولت باید نظارت کند اما دخالت نداشته باشد!

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، نشست خبری مدیران گروه خودروسازی بهمن، جمعه ١٣ بهمن ماه ١۴٠٢، با حضور بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن، جمعی از مدیران و اصحاب رسانه، در حاشیه پنجمین اتو اکسپوی تهران، در محل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار شد.

*بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن*

بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن، در ابتدای این نشست خبری گفت: گروه بهمن مجموعه قدرتمندی از خودروسازان است که توانایی تولید محصولات دوچرخ تا هجده‌چرخ را دارد.

وی از عرضه G9 و XB1 در حوزه خودروهای سواری، همین‌طور کشنده X9 و J7 و کامیون‌های ۶ و ۸ تن در حوزه خودروهای تجاری و در نهایت ورود موتورسیکلت ویژه کار و اتوبوس بین‌شهری و اتوبوس برقی شهری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مدیرعامل گروه بهمن، در ادامه گفت: مشکلات اخیر ناشی از تعهداتی که از جانب وزارت صمت ایجاد شده است و ما درخصوص تحویل خودرو به مشتریان خود بدقولی نداشته‌ایم. ما هر جا خودمان متعهد شویم، به موقع آن را انجام می‌دهیم. مسائل طرح نوبت زمستان را پیش‌بینی کرده‌ بودیم و بارها تذکر دادیم. امروز وضعیتی که صنعت خودرو را گرفتار کرده، حاصل تئوری‌های غلط است. به تعبیر رهبری، دولت باید نظارت کند اما دخالت نداشته باشد!

علیمرادلو، بیان داشت: بازار خودروهای تجاری متنوع و رقابتی شده است. هرچند در سال جاری مشکلات ارزی اجازه نداد، آن‌طور‌که انتظار داشتیم پیش برویم اما علیرغم همه این مشکلات، تولیدات امسال‌ رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی از توسعه تدریجی خودروهای برقی این گروه خبر داد و گفت: خودروی برقی EQM5 هفته آخر بهمن‌ماه از گمرک ترخیص و قابل استفاده برای شرکت‌های تاکسیرانی و افراد خواهد بود. طبق وعده قبلی بسترهای تاکسیرانی این خودرو ایجاد خواهد شد و امروز برای توسعه شبکه شارژ توافقاتی انجام می‌شود. وی در همین رابطه افزود: خودروی NETA U که در این نمایشگاه معرفی شد دومین محصول کاملا برقی گروه بهمن است.

مدیرعامل گروه بهمن، درباره عرضه فیدلیتی XB1 که در اتواکسپوی تهران معرفی شده است، گفت: این محصول به سبد تولیدات بهمن اضافه خواهد شد.

علیمرادلو، پیرامون برنامه تولید وانت در سال آینده گفت: وانت کارا پایان امسال از چرخه تولید خارج خواهد شد ولی امیدواریم چند ماه فرصت اضافی بگیریم. وی در پاسخ به سؤالی درباره جایگزین‌های احتمالی گروه بهمن برای محصول وانت کارا گفت: وانت کاپرا B جایگزین کارا می‌شود و کاپرا U نیز تولید خواهد شد.

وی برنامه تولید پیکاپ آفرود G9 و ون‌‌اینرودز را تشریح کرد و گفت: وانت G9 عرضه به بازار می‌شود و در سال ۱۴۰۳ برنامه مفصلی خواهد داشت. اینرودز جای خود را باز کرده و شاهد رشد تولید آن خواهیم بود.

مدیرعامل گروه بهمن، در خصوص خودروهای تجاری مجموعه گروه گفت: بهمن‌دیزل سال جاری عملکرد خوبی داشته و در سال آینده محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد. شرکت سیباموتور FAW-j6 460 را در سال جاری عرضه کرد و سال اینده نیز عرضه J7 را خواهیم داشت که با توجه به قابلیت‌های آن سرآمد بازار می‌شود. وی درخصوص برنامه سیباموتور برای سال ۱۴۰۳ گفت: محصولات جدید سیباموتور، تایگر ۶ تن و ۸ تن در شش‌ماهه دوم عرضه می‌شود.

علیمرادلو، در ادامه با اشاره به شرکت اسنا که در ساخت اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری فعالیت دارد، گفت: در سال ۱۴۰۲ صد دستگاه به شهرداری تبریز تحویل شد و تا آخر سال حدود صد دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری تهران می‌شود. تولید اتوبوس ۱۸‌متری شروع شده و درخصوص این محصول قرارداد جاری با شهرداری اصفهان داریم. وی در همین رابطه گفت: برنامه‌ریزی‌ها درخصوص اتوبوس ۱۲ متری برقی را آغاز شده و سال آینده تولید آن انجام خواهد شد و اتوبوس ۹متری بین‌شهری نیز به‌زودی ارائه خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های شرکت ایران‌دوچرخ گفت: در حوزه موتورسیکلت، موتور تمام‌برقی کار ایران‌دوچرخ که توسط مهندسان ایرانی طراحی شده و کاملا منطبق با نیاز کسانی است که با موتور کار می‌کنند در حضور مقام معظم رهبری رونمایی شد.

*حسین خضری مدیرعامل بهمن‌دیزل*

حسین خضری، مدیرعامل بهمن‌دیزل، در ادامه این نشست خبری، در بررسی عملکرد سال ۱۴۰۲ بهمن دیزل گفت: موضوعات ارزی شش‌ماهه دوم تقریبا برنامه تولید تمام شرکت‌ها را متوقف کرده است. تمرکز ۴۰۱ و ۴۰۲ بر ایجاد ظرفیت و توسعه محصول بوده است.

وی افزود: با توجه به نیاز به کشنده در بازار خودروهای تجاری به دلیل تقاضای بالا، بایک X9 را در برنامه تولید داریم و سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

*حاجی‌باقری مدیر فروش گروه بهمن‌دیزل*

حاجی‌باقری، مدیر فروش گروه بهمن‌دیزل، در ادامه این نشست خبری گفت: تنوع روش لیزینگ برای فروش وانت در نظر داریم. مهم‌ترین مشکل ما قطعات یدکی است و اعتقاد داریم خدمات مکمل فروش است، در تأمین قطعات یدکی تلاش کردیم مشتریان راضی باشند اما با چالش بزرگ ارز روبه‌رو می‌شویم.

گفتنی است، گروه خودروسازی بهمن، در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که از ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه ١۴٠٢، از ساعت ١٠ الی ١٧ عصر در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود، در سالن‌های A3 و A5 آماده پذیرایی از عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

خبرنگار رسانه: محمدصالح رمضانی 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.