تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 12:00
کد خبر : 103017

گزارش محققان کانادایی؛

مبتلایان اوتیسم با ریسک بالاتر افکار خودکشی مواجه هستند

مبتلایان اوتیسم با ریسک بالاتر افکار خودکشی مواجه هستند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به اوتیسم بیش از سه برابر همسالان خود؛ آسیب به خود، افکار خودکشی، اقدام به خودکشی یا مرگ بر اثر خودکشی را تجربه می‌کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ دکتر «منگ چوان لای»، نویسنده اصلی مطالعه از دانشگاه تورنتو کانادا، در این باره گفت: «وجود بیماری‌های روانپزشکی به طور قابل توجهی عامل افزایش این خطرات است.»

او در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ما می‌دانیم وقتی مردم به حمایت‌ها و خدمات بهداشت روانی مناسب دسترسی داشته باشند، می‌توان از بسیاری از موارد خودآزاری و رویدادهای مرتبط با خودکشی جلوگیری کرد و این برای افراد مبتلا به اوتیسم بسیار مهم است.»

بر اساس جنسیت، زنان مبتلا به اوتیسم در این مطالعه ۸۳ درصد بیشتر در معرض خطر آسیب به خود بودند، در حالی که مردان ۴۷ درصد بیشتر در معرض خطر آسیب رساندن به خود بودند.

این تحقیق همچنین نشان داد که برای مرگ‌های ناشی از خودکشی، زنان مبتلا به اوتیسم ۹۸ درصد و مردان مبتلا به اوتیسم ۳۴ درصد با خطر بیشتری روبرو بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که یک چهارم از جوانان مبتلا به اوتیسم افکار خودکشی را تجربه می‌کنند و ۸.۳ درصد اقدام به خودکشی می‌کنند.

اوتیسم به طیف گسترده‌ای از شرایط اشاره دارد که با چالش در مهارت‌های اجتماعی، رفتارهای تکراری، گفتار و ارتباطات غیرکلامی مشخص می‌شود.

منبع: مدیسن نت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.