تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 14:27
کد خبر : 107472

دکتر خالقیان، در سومین همایش طب تسکینی، بیان کرد:

کوروش جم

مجبوریم به سمت واگذاری بخش‌ها برویم و دلیل آن هم تعرفه‌های غیرواقعی است

مجبوریم به سمت واگذاری بخش‌ها برویم و دلیل آن هم تعرفه‌های غیرواقعی است
تیتر داغ: بخش مکسا در بیمارستان فیروزگر توسط خیرین ایجاد شده و درخواست من از خیرین این است که حتماً به بیمارستان ما نگاه ویژه ای داشته باشند.

رئیس بیمارستان فیروزگر گفت: هنوز افرادی هستند که دغدغه کمک و یاری به بیماران را دارند و بیمارستان فیروزگر هم آماده است در خدمت بیماران مبتلا به سرطان باشد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، سومین همایش طب تسکینی، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی «طب تسکینی»، با رونمایی از مدل مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان و پرونده الکترونیک، صبح امروز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمد جهانگیری مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان ( مکسا )، دکتر حسن ابوالقاسمی فوق تخصص خون و سرطان کودکان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دکتر محسن خالقیان رئیس بیمارستان فیروزگر تهران، دکترعلی آرش انوشیروانی متخصص خون و سرطان بالغین، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر عباس عبادی معاون پرستاری و دکتر لیلا مؤدب شعار رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، سایر متخصصان حوزه سرطان و اصحاب رسانه، در محل آمفی تئاتر بیمارستان فیروزگر تهران برگزار شد.

دکتر محسن خالقیان، رئیس بیمارستان فیروزگر

دکتر محسن خالقیان، رئیس بیمارستان فیروزگر، در این همایش گفت: هنوز افرادی هستند که دغدغه کمک و یاری به بیماران را دارند و بیمارستان فیروزگر هم آماده است در خدمت بیماران مبتلا به سرطان باشد.

وی افزود: مشکلات زیادی داریم که مجبوریم به سمت واگذاری بخش‌ها برویم و دلیل آن هم، تعرفه‌های غیرواقعی است.

رئیس بیمارستان فیروزگر، ادامه داد: ۵۸ پرستار بیمارستان ما رفته اند و زمزمه ترک بیمارستان از سوی هیأت علمی به گوش می‌رسد.

دکتر خالقیان، افزود: ادامه این روند منجر به ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی خواهد شد.

رئیس بیمارستان فیروزگر، در پایان سخنان خود بیان داشت: بخش مکسا در بیمارستان فیروزگر توسط خیرین ایجاد شده و درخواست من از خیرین این است که حتماً به بیمارستان ما نگاه ویژه ای داشته باشند.

دکترعلی آرش انوشیروانی، متخصص خون و سرطان بالغین

دکترعلی آرش انوشیروانی، متخصص خون و سرطان بالغین، در این همایش گفت: مشکلات بیماران مبتلا به سرطان به قدری زیاد است که آنها را مستاصل می‌کند و نیاز دارند همه جانبه حمایت شوند.

وی ادامه داد: بیمار از زمان ابتلاء به سرطان، باید حمایت شود تا زندگی او از هم نپاشد و این موضوع خیلی مؤثر است.

این متخصص خون و سرطان بالغین، همچنین ادامه داد: ماندگاری بیماران مزمن در بیمارستان، باعث کاهش خدمت به سایر بیماران می‌شود.

دکتر انوشیروانی، در پایان گفت: بیماران مبتلا به سرطان در کشور، خیلی نیازمند کمک هستند و باید مدلی داشته باشیم که بیمار آسیب نبیند.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در ادامه این همایش گفت: چالش در حوزه سرطان به شدت بیشتر از چالش‌های حوزه سلامت است.

وی افزود: متأسفانه یک الگو و مدل خوب برای مدیریت بیماران مبتلا به سرطان در دنیا نمی‌بینیم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: مکسا یک فرصت خلق کرد که چگونه به مدیریت بیماران مبتلا به سرطان ورود کنیم.

قانعی، افزود: دو سرطان پستان و ریه را برای امسال مدنظر قرار داده ایم که نتایج آن باید از زبان دانشگاه علوم پزشکی قم بازگو شود که چقدر موفق بوده ایم.

وی ادامه داد: نکته مهم، ایجاد ظرفیت برای حضور شرکت‌ها در مکسا است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، افزود: وقتی صحبت از سرطان می‌کنیم، موضوع پیشگیری مطرح است.

قانعی بیان داشت: آنچه در مکسا اتفاق می‌افتد، می‌تواند تبدیل به بنیاد ارائه خدمت شود که دولت بیاید از این مؤسسه خرید خدمت انجام دهد.

بنا به این گزارش، در سومین همایش طب تسکینی، دو کتاب مدیریت زخم و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در کودکان مبتلا به سرطان رونمایی شد.

این گزارش می افزاید، در بخش دیگر همایش طب تسکینی، گرامیداشت دهمین سال تأسیس بخش طب تسکینی توسط مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان ( مکسا ) برگزار شد.

گفتنی است، سومین همایش طب تسکینی، در بازده زمانی یک روزه، ظهر امروز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲، در سالن آمفی تئاتر بیمارستان فیروزگر به کار خود پایان داد.

عکس و خبر: کوروش جم

آلبوم عکس رویداد

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.