تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 14:27
کد خبر : 114116

مجلس تلاش کرده تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم متناسب شود

مجلس تلاش کرده تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم متناسب شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس یازدهم در این ۴ سال و در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه، تمام تلاش خود را انجام داده است تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم کشور تناسب داشته باشد.

به گزارش تیتر داغ؛ امیرحسین بانکی‌پور، با اشاره به تأثیر نرخ تورم در تعیین مبلغ وام ازدواج در بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: مجلس یازدهم در این ۴ سال و در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه، تمام تلاش خود را انجام داده است تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم کشور تناسب داشته باشد.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که مجلس یازدهم آغاز به کار کرد، وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله شده است، یعنی طی ۴ سال وام ازدواج را ده برابر افزایش دادیم. ناگفته نماند که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای پسرهای زیر ۲۵ سال و دخترهای زیر ۲۳ سال، در بودجه سال ۱۴۰۳، ۳۵۰ میلیون تومان شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا صف انتظار وام ازدواج تا این حد طولانی است، اظهار کرد: به واقع اینگونه نیست و با پیگیری‌هایی که کردیم، تمام معوقات مربوط به پرداخت وام ازدواج پرداخت شده است و صف دریافت وام ازدواج مربوط به افرادی است که نهایتاً سه تا چهار ماه پیش ازدواج کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ارائه تسهیلات فرزند آوری پیرو مصوبه بودجه هم پرداخت شده است و صرفاً کسانی که نهایتاً ۴ ماه است که فرزندشان به دنیا آمده است، در نوبت دریافت وام فرزند آوری هستند و مابقی افراد وام خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.