تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 5:29
کد خبر : 34229

مجموعه کمیته امداد سرریز ناتوانی تمامی دستگاه های اجرایی است

مجموعه کمیته امداد سرریز ناتوانی تمامی دستگاه های اجرایی است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد سرریز ناتوانی تمامی دستگاه های اجرایی است، گفت: این نهاد تولیدکننده فقر نبوده و سیاست های متعدد دیگری تولید کننده این مسئله هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ عبدالرضا مصری، در همایش حمایت حقوقی عدالت محور، کرامت مدار و توانمندساز با اشاره به اینکه نیازهای انسان در زمان‌های مختلف تغییر و توسعه پیدا می‌کند، افزود: در مرحله نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها در دولت احمدی نژاد پس از واریز مبلغ یارانه در روز بعد از آن شاهد بالاترین فروش موبایل بودیم و در واقع این مسئله حاکی از آن است که نیازهای افراد در زمان و مکان تغییر و توسعه پیدا می‌کند.

وی با بیان یکی از نیازهای مددجویان و نیازمندان مضاعدت حقوقی و قضائی است، گفت: چه بسا در ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته نیازمندان و مددجویان نیاز به موضوعات حقوقی و قضائی نداشتند اما امروزه جای این مسئله خالی است و نیازمند مضاعدت های حقوقی هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب خیلی‌ها تلاش کردند که نهادها و ارگان‌هایی را با نام امام تشکیل بدهند که در این بخش امام مخالفت کرد و در جایی که امام با گذاردن نامش موافقت خود را اعلام کرد مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

مصری با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) توجه خاصی را به تأمین اجتماعی داشتند، به ضرورت تشکیل کمیته امداد هم اشاره‌ای کرد و گفت: اگر کمیته امداد تشکیل نمی‌شد امروزه ما شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی بودیم و در طی این سال‌ها این نهاد خدمات مختلفی را در حوزه‌های مسکن درمان اشتغال حمایت و… ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه امداد سرریز ناتوانی تمامی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: امداد خود تولیدکننده فقر نبوده و سیاست‌های اقتصادی اجتماعی و سیاسی تولیدکننده این مسئله هستند.

مصری تصریح کرد: بنده زمانی را در کمیته امداد مشغول به کار بودم و قبطه می خورم که چرا دیگر در این مجموعه نیستم و خدا را شاکرم که شماها در این مجموعه فعالیت می‌کنید و منشأ خدمات مختلفی هستید و اگر مجلس ششم نبود و آن خون دل‌ها را به دل رهبری نمی‌آوردند قطعاً ما هم وارد مجلس نمی‌شدیم و در مجموعه امداد خدمت رسانی می‌کردیم.با این حال امیدواریم سیاست‌های حمایتی چندگانه برداشته شود و خدمات از یک بخش و یک نهاد به نیازمندان ارائه شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.