تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 11:43
کد خبر : 100155

نتایج یک نظرسنجی؛

محبوبیت چین در میان جوانان کشورهای عربی بیش از آمریکا است

محبوبیت چین در میان جوانان کشورهای عربی بیش از آمریکا است

نتایج یک نظرسنجی از جوانان ۱۸ کشور عربی، نشان می‌دهد محبوبیت کشور چین در میان آنها بیش از آمریکا است.

به گزارش تیتر داغ؛ نتایج یک نظر سنجی که توسط شرکت اماراتی «اصداء بی سی دبلیو» انجام شده نشان می‌دهد اکثریت جوانان عرب، چین را بیش از آمریکا، همپیمان کشورهایشان می‌دانند.

شبکه سی ان ان گزارش داد که نتایج این نظرسنجی از افزایش محبوبیت چین در میان جوانان عرب حکایت دارد به طوری که این محبوبیت به مرحله‌ای رسیده که از آمریکا و دیگر کشورها، جلو زده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در آنکه تعدادشان به سه هزار و ۶۰۰ جوان از ۱۸ کشور عربی می‌رسد، معتقدند که چین تبدیل به همپیمان قابل اعتمادی برای کشورهایشان شده است. این در حالیست که همچنان ۷۲ درصد از شرکت کنندگان آمریکا را همپیمان قابل اعتماد برای کشورهایشان می‌دانند.

نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن بود که از دیدگاه جوانان عرب، آمریکا در فهرست متحدان، رتبه دوم را داشت.

تحلیلگران معتقدند که دلایل پیشی گرفتن چین از آمریکا، به دلیل سیاست‌های واشنگتن در حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی است که مورد حمایت ملت‌های منطقه قرار نمی‌گیرد. این در حالیست که شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنان رژیم صهیونیستی را دشمن درجه یک خود می‌دانند.

چین از کاهش نفوذ آمریکا در منطقه استفاده کرده و تلاش می‌کند با افزایش نقش خود، جای این کشور را بگیرد. برخلاف آمریکا، چین، اقتصاد را اولویت نخست خود در منطقه می‌داند و آن را بر سیاست ترجیح می‌دهد.

این کشور در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری کشورهای صادر کننده نفت در منطقه است به طوری که ارزش تبادلات تجاری چین با عربستان به بیش از ۸۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ یعنی بیش از آمریکا و اتحادیه اروپا، رسیده است.

منبع: پایگاه خبری ۲۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.