تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 10:38
کد خبر : 28290

محدودیت‌های کرونایی به استان بوشهر بازگردند

محدودیت‌های کرونایی به استان بوشهر بازگردند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به افزایش مراجعات سرپایی و بستری بیماران کرونایی در این استان از ستاد مقابله با کرونا درخواست بازگشت محدودیت‌های کرونایی را داریم.

به گزارش تیر داغ؛ حسن ملکی زاده در نشست اضطراری هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: چهار شهرستان بوشهر، دشتستان، گناوه و تنگستان در استان بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی بر لزوم آمادگی حوزه سلامت برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش قدرت انتقال بیماری در سویه اُمیکرون و قدرت انتشار قوی آن در جامعه باید هر لحظه آماده به وجود آمدن موج جدید شیوع کرونا در استان بوشهر باشیم.

ملکی زاده اضافه کرد: تزریق هر سه دوز واکسن کرونا برای مقابله با موج جدید کرونا در استان بوشهر بیش‌ازپیش ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلای کرونا در استان باید بیمارستان‌ها برای موج جدید کرونا باید در آمادگی کامل باشند.

وی افزود: مراجعات سرپایی و بستری در دو هفته اخیر در استان بوشهر افزایش زیادی داشته است بنابراین از ستاد مقابله با کرونا در استان درخواست بازگشت محدودیت‌های کرونایی در سطح استان هستیم.

ملکی زاده اضافه کرد: محدودیت‌های کرونایی به دلیل سرعت افزایشی شیوع کرونا در استان بوشهر است و اگر این محدودیت‌ها زودتر اعمال شود درنتیجه روند افزایشی شیوع و ابتلای آن کاهش پیدا می‌کند و مردم زودتر به زندگی عادی خود باز می‌گردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همواره متخصصی بر اهمیت واکسیناسیون تأکید دارند بنابراین مردم نیز برای دریافت دوز سوم به سالن‌های در نظر گرفته‌شده در سطح استان مراجعه کنند.

ملکی زاده بر لزوم تصویب بازگشت محدودیت‌های کرونایی در استان بوشهر توسط ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد و خاطرنشان کرد: سرعت شیوع کرونا در استان بوشهر شدت گرفته است، بنابراین مسئولین و مردم محدودیت‌های کرونایی را برای جلوگیری و کاهش آسیبهای ناشی از به وجود آمدن موج جدید کرونا جدی بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از شیوع کرونا نیازمند همکاری و مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است اضافه کرد: سازمان‌ها، ادارات و مسئولین برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا با حوزه سلامت همانند گذشته همکاری داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه استان بوشهر با برخورداری از صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، قطب انرژی کشور محسوب می‌شود گفت: تعامل صنعت با حوزه سلامت استان بوشهر به‌ویژه در دوران کرونا قابل‌تقدیر است اما کمک‌های صورت گرفته صنعت برای مقابله کرونا باید تقویت و گسترش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.