تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 15:55
کد خبر : 103880

اجتهادی، در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، بیان کرد:

محدودیتی در برگزاری حراج‌های الکترونیکی نداریم

محدودیتی در برگزاری حراج‌های الکترونیکی نداریم
تیتر داغ: بحث دارو حساسیت‌های دارد که موضوع نیاز و بهداشت جامعه مطرح است این کالاهای سلامت‌محور تا تاییدیه سلامت سازمان‌های مربوطه نباشد قابل عرضه نیست.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: طبق قانون مبارزه با قاچاق، داروی مکشوفه به ظن قاچاق در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد و توسط سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود و از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، نشست خبری سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، به مناسبت هفته دولت، صبح امروز چهارشنبه ١ شهریور ١۴٠٢، با حضور مدیران سازمان و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد.

سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی

سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در ابتدای این نشست خبری گفت: از ابتدای امسال حراج‌های خرده‌فروشی آغاز شد و تا کنون هفدهمین دوره حراج برخط برگزار شده است که رشد بهای کالاها نسبت به قیمت پایه کارشناسی و امکان حضور گسترده همه مردم فراهم شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ١۴٠٢ حراج‌های حضوری نداشته‌ایم چرا که حراج‌های حضوری با وجود نظارت‌ها در آن تبانی‌هایی صورت می‌گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: محدودیتی در برگزاری حراج‌های الکترونیکی نداریم، شرکت در این حراج‌ها رایگان و کاملاً مطابق با قانون است و همه مردم می‌توانند اقدام به خرید کالاها کنند.

اجتهادی، با بیان اینکه یکی از اقدامات تحولی سازمان تعیین تکلیف خودروها و ماشین‌آلات است گفت: سازمان اموال تملیکی همانند مالکان با مشکل مواجه بود، اقدام خوبی که دولت در پیشنهاد بودجه قانون ١۴٠٢ داده بود باعث شد تا زمینه تعیین تکلیف کالاها فراهم شود در این قانون ضمن اینکه نیازی به مجوز از دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف کالاها نداریم؛ اما ما باید مجوز سازمان محیط زیست و استاندارد بگیریم.

وی در ادامه بیان داشت: ٢ هزار خودرو در مزایده‌ها عرضه شده است و کلاً پنج هزار دستگاه خودروی سواری و موتور سیکلت در انبارها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، خاطرنشان کرد: در بحث کامیون‌ها ٣٨٠ دستگاه بود؛ ولی تعداد کامیون‌ها بیشتر از این تعداد است اگر تا پایین شهریور تعیین تکلیف نشود متروکه می‌شود.

اجتهادی، با بیان اینکه تحول و رکود شکنی در سازمان اموال تملیکی در دولت سیزدهم رقم خورد، گفت: این امر در تعامل هماهنگی و تعامل همه بخش‌های مختلف دولت بوده است روز گذشته برای اولین بار مجمع‌عمومی در وقت مقرر با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی و نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل شد قبلاً مجمع با تاخیر و در بهمن ماه برگزار می‌شد.

وی گفت: برای اولین بار صورت‌های مالی سال منتهی به ١۴٠١ بدون بند مشروطی تصویب شد و عملکرد و وضعیت مالی این سازمان طبق استانداردهای حسابرسی صورت گرفته که این امر نشانگر پیگیری دولت و قوه قضاییه است. شدیدترین نظارت‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهادهای نظارتی صورت گرفته است که در راستای شفاف سازی و فساد ستیزی اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، با اشاره به اینکه در ارزش پرونده‌های فروش ۴٢٢ درصد رشد داشته‌ایم گفت: در ساماندهی انبارها و تجهیز انبارها و زیرساخت‌ها اتفاق‌های خوبی افتاده است.

اجتهادی، در خصوص داروهای قاچاق گفت: طبق قانون مبارزه با قاچاق، داروی مکشوفه به ظن قاچاق در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد و توسط سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود و از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: بحث دارو حساسیت‌های دارد که موضوع نیاز و بهداشت جامعه مطرح است این کالاهای سلامت‌محور تا تاییدیه سلامت سازمان‌های مربوطه نباشد قابل عرضه نیست.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در پایان سخنان خود، پیرامون خودروهای پورشه در نوشهر گفت: این خودروها نه قاچاق و نه مسدودی است؛ بلکه دارای مشکلات مالیاتی است که ظرف یک یا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

خبرنگار: فاطمه داداشی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.