تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آبان 1399 - 15:53
کد خبر : 14100

محدودیت‌های جدید کرونایی در راه است

محدودیت‌های جدید کرونایی در راه است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا گفت: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا محدودیت‌های جدید در راه خواهد بود.

به گزارش تیتر داغ؛  علیرضا زالی، فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویروس کرونا اظهار کرد: امروز موضوع «تغییر ظرفیت کارکنان به ۵۰ درصد تا پایان آبان ماه» بر اساس پیشنهاد ستاد کرونای تهران تصویب شد.

او افزود: بحث تغییر ظرفیت کارکنان به ۵۰ درصد باعث شده است تا به مقدار قابل توجهی حجم ترافیک و رفت و آمد‌های درون شهری کاهش پیدا کنند. در گذشته که یک سوم ظرفیت کارکنان بودند، ۵۳ درصد شهر خلوت‌تر شد؛ بنابراین پیش بینی می‌کنیم با دورکاری ۵۰ درصد بخش زیادی از تردد‌های درون شهری کاهش پیدا کند.

زالی تصریح کرد: به منظور بهبود وضعیت شیوع کرونا برنامه بعدی وزارت بهداشت این است تا بتواند فعالیت مشاغل مختلف را برای بازده زمانی دو هفته، زوج و فرد کند.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: بحث دیگر برای مقابله با ویروس کرونا که به عنوان یکی از شیوه نامه‌های بهداشتی شناخته خواهد شده این است که شرایطی را فراهم کنیم تا مشاغل مختلف زمان آغاز به کار متفاوتی داشته باشند و بانک‌ها در یک ساعت مشخص و مشاغل دیگر در ساعتی دیگر آغاز به کار کنند و امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری بار ترافیکی را از روی ناوگان عمومی به خصوص مترو و اتوبوس برداریم.

بستری بیش از ۶ هزار بیمار کرونایی در تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره آمار مبتلای افراد به ویروس کرونا در تهران گفت: در حال حاضر آمار ثبت شده مبتلا به ویروس کرونا در تهران ۶۰۶۵ بیمار است که از این میان ۱۷۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و ۹۷۰۰ بیمار به بخش‌های بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها به صورت سرپایی مراجعه کردند.

او ادامه داد: سهم بستری از مجموعه مراجعان در بخش‌های بیمارستانی بالغ بر ۸۲۰ بیمار جدید بوده  است که از این میان ۱۶۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. تعداد ترخیص ما کماکان روی عدد ۶۰۰ تا ۷۰۰ است و با تراز منفی رو به رو هستیم.

رشد ۱۵ درصدی مرگ و میر کرونا در تهران

زالی با بیان اینکه از نظر میزان مرگ و میر نسبت به روز گذشته تقریبا با ۱۵ درصد رشد رو به رو بوده ایم، تاکید کرد: جواب مثبت آزمایش های کرونا نسبت به هفته گذشته حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: همه دستگاه‌هایی اجرایی، دستگاه‌های دولتی، بخش‌های خصوصی و … موظف هستند تا حداقل ۵۰ درصد کارکنان آنها به صورت دور کاری وظایف خود را انجام دهند و این فعالیت‌ها بر اساس تصمیم گیری مسئولان مجموعه و به صورت زوج و فرد اعمال خواهد شد.

زالی تاکید کرد: افرادی که در گروه‌های ۱۴ گانه مانند میانسالان بالای ۶۵ سال، بانوان باردار و … قرار گرفته اند باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند و برای هفته آینده مطابق پیشنهاد وزارت بهداشت با استانداری تهران مجموعه محدودیت‌های اعمال شده در دو هفته گذشته مجدد اعمال خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.