تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 15:40
کد خبر : 103536

گاردین فاش کرد؛

مداخله رژیم صهیونیستی در پرونده قضایی فعالان فلسطینی در انگلیس

مداخله رژیم صهیونیستی در پرونده قضایی فعالان فلسطینی در انگلیس

روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که سفارت رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا دادستانی کل انگلیس را در پرونده قضایی مربوط به فعالان حامی مسئله فلسطین تحت فشار قرار دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه انگلیسی گاردین بار انتشار گزارشی فاش کرد که سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تلاش می‌کند بر پرونده‌های قضائی در دادگاه‌های انگلیس تأثیر بگذارد.

بر اساس گزارش گزارشگر حقوقی روزنامه گاردین، اسناد نشان می‌دهد که مقامات سفارت رژیم صهیونیستی ظاهراً به دادستان کل انگلیس در مورد تظاهرکنندگان وابسته به گروه «اقدام فلسطین» فشار آورده‌اند.

این روزنامه در گزارش اختصاصی خود نوشت: اسنادی که گروه «اقدام فلسطین» با استناد به اصل درخواست آزادی اطلاعات به دست آورده است، نشان می‌دهد که مقامات سفارت رژیم صهیونیستی در لندن به دفتر «داگلاس ویلسون» دادستان کل برای مداخله در پرونده‌های مربوط به تظاهرکنندگان حامی فلسطین در خاک انگلیس فشار آورده‌اند.

اگر چه اسناد منتشر شده به شدت با رنگ قرمز پوشانده شده است، اما درخواست‌های ویژه مقامات رژیم صهیونیستی را از دادستانی کل انگلیس نشان می‌دهد. ویلسون در نامه‌ای که پس از دیدار با نمایندگان سفارت به آنها فرستاد، گفت: همانطور که اشاره کردیم، دادستانی کل انگلیس تصمیمات درباره پیگرد قانونی و پرونده‌های خود را به صورت مستقل مدیریت می‌کند. مجریان قانون قادر به مداخله در یک پرونده خاص یا اظهارنظر در مورد مسائل مربوط به دادرسی فعال نیستند.

در صورت جلسه هم به طور مشابه به سخنان ویلسون اشاره شده که گفته بود: «استقلال عملیاتی دادستانی سلطنتی انگلیس و حساسیت‌های تعامل با آن در موارد خاص را مورد توجه قرار داده است».

دفتر دادستانی کل انگلیس در پاسخ به درخواست قانون آزادی اطلاعات، ابهام پوشاندن اطلاعات با رنگ قرمز را توجیه کرد و گفت که افشای این اطلاعات می‌تواند روابط انگلیس با تل آویو را به خطر بیندازد.

گروه «اقدام فلسطین» یک مجموعه فعال است که کارخانه‌های انگلیسی تولیدکننده سامانه‌های نظامی «البیت سیستمز» (Elbit Systems) اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

منبع: پایگاه خبری القدس العربی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.