تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مهر 1401 - 6:40
کد خبر : 36735

مراسم تشییع جنازه شینزو آبه در میان تدابیر شدید امنیتی در ژاپن

مراسم تشییع جنازه شینزو آبه در میان تدابیر شدید امنیتی در ژاپن

منابع خبری از مراسم تشییع جنازه نخست وزیر فقید ژاپن در میان تدابیر شدید امنیتی خبر دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ اسکای نیوز از شروع مراسم تشییع جنازه شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن خبر داد.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۰ هزار نیروی پلیس، امنیت مراسم تشییع جنازه شینزو آبه نخست وزیر فقید ژاپن که با حضور مقامات عالی رتبه و شخصیت های جهانی برگزار می شود را تامین می کنند.

توکیو تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارد و اعتراضات شدید مخالفان مراسم تشییع جنازه در سراسر پایتخت و کشور برنامه ریزی شده است. ساعاتی پیش از آغاز مراسم، ده‌ها نفر با دسته‌های گل در غرفه‌های گل‌گذاری عمومی در پارک کودانزاکا در صف ایستادند.

هزاران پلیس یونیفرم پوش در اطراف سالن بودوکان، جایی که مراسم تشییع جنازه برگزار می شود، و در ایستگاه های اصلی قطار بسیج شدند. جاده‌های اطراف محل برگزاری در طول روز بسته است. رهبران جهان، از جمله کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، برای مراسم خاکسپاری در ژاپن حضور دارند.

مخالفان مراسم تشییع جنازه دولتی، که در مراسم امپریالیستی پیش از جنگ ریشه دارد، می گویند پول مالیات دهندگان باید برای اهداف مهم تری مانند رسیدگی به معضلات اقتصادی گسترده ناشی از سیاست های آبه هزینه شود.

آنها می گویند تصمیم یک طرفه کیشیدا، که بدون تایید پارلمان گرفته شد، غیردموکراتیک بود و یادآور این موضوع است که چگونه دولت های امپریالیستی پیش از جنگ از مراسم تشییع جنازه دولتی برای ترویج ناسیونالیسم استفاده می کردند. این قانون پس از جنگ جهانی دوم لغو شد. تنها مراسم تشییع جنازه ایالتی پس از جنگ برای یک رهبر سیاسی، شیگرو یوشیدا در سال ۱۹۶۷، نیز با انتقادات مشابهی روبرو شد.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، به دلیل برگزاری این مراسم پرهزینه برای احترام به مربی خود، آبه، که در ماه ژوئیه ترور شد، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین بحث‌های گسترده‌ای در مورد روابط نزدیک آبه و حزب حاکم برای دهه‌ها با کلیسای فوق‌محافظه‌کار اتحاد وجود دارد که متهم به دریافت کمک‌های هنگفت از پیروان فریب‌خورده‌اش است. طبق گزارش ها، قاتل آبه به پلیس گفته است که او این سیاستمدار را به دلیل ارتباطش با کلیسا کشته است. او گفت مادرش با دادن پول خانواده به کلیسا، زندگی‌اش را ویران کرد.

اما کیشیدا می گوید طولانی ترین رهبر تاریخ سیاسی مدرن ژاپن مستحق تشییع جنازه دولتی است. دولت همچنین می گوید این مراسم به معنای مجبور کردن کسی به احترام به آبه نیست. با این حال، بیشترِ ۴۷ دولت های استانی کشور قصد دارند پرچم‌های ملی را به حالت نیمه افراشته درآورند و چندین لحظه سکوت را رعایت کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.