تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 9:30
کد خبر : 28187

مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد/ مداحی، موسیقیِ پاپ نیست

مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد/ مداحی، موسیقیِ پاپ نیست

رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت (ع) تاکید کردند: هیئت محل بیان است، محل بیان مهمترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی هیئت است، محل پاسخ به سوال‌ها است. هیئت‌های اهل بیت(ع) باید مرکز پاسخ به سوال‌های گوناگون جوانان باشد.

به گزارش تیتر داغ؛ همزمان با عید ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار با مدیحه‌سرائی تعدادی از مادحین برگزار شد.

گزیده‌ای از بیانیات رهبر انقلاب در این دیدار به این شرح است:

**هیئت محل بیان است، محل بیان مهمترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی هیئت است، محل پاسخ به سوال‌ها است. امروز جوان‌های ما سوال درباره‌ی سبک زندگی و مسائل اصولی دارند. راه مواجه‌ با سوال اندیشیدن و پاسخ‌دادن است. این کار باید در هیئت انجام بگیرد. مرکز مهم این کار همین هیئت است.

**هر تلاش خوب و بجایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف‌گیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد.

**به عنوان نمونه خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آنها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است.

**دشمن تلاش دارد افکار، ایمان و باورهای مردم را بوسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، تخریب کند. مهمترین عرصه جهاد عرصه «تبیین و روشنگری» است.

**نوآوری در مداحی نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود و اجرای مداح را به سمت اموری که مداحی نیست بلغزاند؛ چرا که مداحی، موسیقیِ پاپ نیست.

**مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد و اینگونه نشود که برای جذب جوان، از برخی آهنگ‌ها و نواهای نامناسب استفاده شود. باید مراقبت شود تا ترکیب مداحی و حقیقت و هویت آن از بین نرود.

اخبار و تصاویر متعاقباً منتشر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.