تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 6:19
کد خبر : 96127

مرگ ۱۱۰۰ نفر در تصادفات نوروزی سال جاری

مرگ ۱۱۰۰ نفر در تصادفات نوروزی سال جاری

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، گفت: نشاط بهاری، امنیت در سفر و پرهیز از خطر شعار طرح نوروزی امسال است.

به گزارش تیتر داغ؛ رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۲ با حضور مسئولان انتظامی، امدادی، راهداری و شهرداری برگزار شد.

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در این رزمایش با بیان اینکه سال جاری با فراز و فرودها، سختی‌ها و چالش‌های عرصه ترافیک رو به اتمام است، گفت: با تلاش همه دستگاه‌ها می‌توان گفت کارنامه قابل قبولی را ارائه دادیم.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: یکی از مسائل جدی ما همچنان تصادفات است؛ آنچه که در برنامه ششم و هفتم پیش‌بینی شده موضوع کاهش جانباختگان و کاهش تصادفات است.

وی اظهار کرد: برای نوروز ۱۴۰۲ از سه ماه قبل جلسات را برگزار کردیم و پیش‌بینی‌ها را انجام دادیم و ان‌شاءالله همه دستگاه‌ها آمادگی این مأموریت خطیر و مهم را دارند.

هادیانفر عنوان کرد: در نوروز امسال بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که هر چند ۱۷ درصد کاهش داشتیم اما ۱۸ هزار نفر مجروح و مصدوم در تصادفات داشتیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سرعت غیرمجاز، سبقت، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی عامل مرگ این افراد شد، تصریح کرد: از هزار و ۱۰۰ نفر متأسفانه ۵۰ درصد در دم جان خود را از دست دادند و متأسفانه نیمی از این جانباختگان در حین انتقال یا طول درمان جان باختند.

وی اذعان کرد: نشاط بهاری، امنیت در سفر و پرهیز از خطر شعاری است که برای طرح نوروزی تعریف شده است.

هادیانفر با بیان اینکه متأسفانه سال گذشته ۳۵ درصد از فوتی‌ها مربوط به خستگی و خواب آلودگی بوده است، بیان کرد: ۶۷ فقره بالگرد امدادرسانی خواهند کرد و بر ترافیک نظارت خواهند داشت.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.