تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 11:44
کد خبر : 108415

کنعانی در نشست خبری:

مسئولیت دنیاست که در مقابل رژیم افسار گسیخته اسرائیل اقدام کند

مسئولیت دنیاست که در مقابل رژیم افسار گسیخته اسرائیل اقدام کند

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با آسودگی خاطر در حال ارتکاب جنایات جنگی است، گفت: مسئولیت دنیاست که در مقابل یک رژیم افسار گسیخته اقدام کند.

به گزارش تیتر داغ؛ ناصر کنعانی در نشست خبری، با اشاره به تحولات فلسطین، اظهار داشت: براساس اعلام رسانه‌ها مدیر بخش غزه در صلیب سرخ بین المللی اشاره می‌کند که ما با یک فاجعه وحشتناک در غزه مواجهه هستیم. این اظهار نظرهای عالی‌ترین مقامات بین المللی در ارتباط با وضعیت انسانی در مناطق بحران زده است.

وی با طرح این سوال که چه کسی باید چنین اظهاراتی را دریافت کند؟ گفت: آیا غیر از رژیم جنایتکار اسرائیل و دولت آمریکا که تمام عیار در حال حمایت از این جنایتهاست، محل خطاب چنین اظهاراتی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: رژیم صهیونیستی با کمال وقاحت بیمارستان شفا در غزه را مورد حمله قرار داده است. وقتی دنیا به حمله بیمارستان المعمدانی واکنش نشان نمی‌دهند نتیحه اش این می‌شود که به مرور همه بیمارستان‌های غزه مورد هدف قرار می‌گیرد.

کنعانی افزود: مسؤولیت دنیاست که در مقابل یک رژیم افسار گسیخته اقدام کند. رژیم صهیونیستی با آسودگی خاطر در حال ارتکاب جنایات وحشتناکی است که زبان از گفتن آن قاصر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امیدواریم سازمان ملل متحد به وظیفه خود در جهت توقف جنگ انجام دهد.

کنعانی در مورد دیپلماسی کشور در رابطه با تحولات غزه، افزود: ایران در ارتباط با وضعیت غزه مجموعه اقدامات مختلفی را در سطوح ملی، منطقه‌ای، اسلامی و بین المللی آغاز کرده و این تلاش‌ها ادامه می‌دهد.

وی عنوان کرد: تلاش ایران در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه منطقه‌ای بود که تلاش شد با رایزنی با دولت‌های مؤثر اقدامات فوری و سریع در برابر توقف جنایات رژیم اسرائیل انجام شود.

کنعانی در مورد برگزاری اجلاس ریاض، گفت: نفس و اصل برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی قطعاً یک توفیق بود که در نتیجه تلاش‌های ایران و همکاری خوب عربستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست اهتمام جدی دولت‌ها در حمایت از فلسطین را نشان داد. در این چارچوب، مفاد بیانیه‌ای که در بحث حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات صادر شد، بسیار قوی بود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران در نشست‌های کارشناسی آماده سازی پیش نویس، ملاحظات خود را بیان کرد. مهم این است که این نشست با سطح عالی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام دنیا در قبال تحولات غزه مسئول هستند، اظهار کرد: در جلوی تمامی بیمارستان‌ها تابلوی بوق زدن ممنوع وجود دارد ولی دنیا برای رژیم صهیونیستی باید یک علامت جدی ترسیم، نقاشی و طراحی کند: حمله با موشک و گلوله‌های تانک به بیمارستان‌ها ممنوع.

وی گفت: بیمارستان‌های غزه بمباران شده و مورد محاصره کامل قرار می‌گیرند و آب و برق و گاز آن قطع می‌شود و بیماران و کودکان به دلیل قطع اکسیژن شهید می‌شوند.

کنعانی گفت: چهار موضوع اصلی در سطح اولویت‌های ایران در مورد غزه بود، اول توقف جنگ بود. دوم رفع محاصره و باز شدن گذرگاه انسانی و گسیل کمک‌های انسانی و همچنین مقابله با اقدامات قهری رژیم و کوچاندن مردم فلسطین بود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.