تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 9:51
کد خبر : 110259

مسئول سازمان ملل: ناکارآمدی شورای امنیت درباره غزه ثابت شده است

مسئول سازمان ملل: ناکارآمدی شورای امنیت درباره غزه ثابت شده است

یکی از مسئولان سازمان ملل به ناکارآمدی شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اذعان کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «مایکل فخری» گزارشگر سازمان ملل در امور مربوط به حوزه غذا در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نسان در نوار غزه با گرسنگی رو به رو هستند.

وی در ادامه افزود: اسراییل اقدام به گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه کرده و آنچه که ما شاهد آن هستیم نابودی ساکنان این باریکه است. نهادهای بهداشتی و درمانی در غزه از بین رفته اند و هیچ کسی در این باریکه از درگیری با بیماری‌های مختلف در امان نیست.

فخری تصریح کرد: شورای امنیت ناکارآمدی خود را برای تضمین امنیت و صلح بین المللی ثابت کرده است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» نیز روز گذشته تاکید کرد: اسراییل برای مهاجرت اجباری و دسته جمعی ساکنان نوار غزه از این منطقه تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: بحران انسانی در نوار غزه در حال افزایش است که باعث شده غیرنظامیان در نزدیکی مرزهای شمال و جنوب این باریکه تجمع کنند.

لازارینی تصریح کرد: چندین کشور با بیرون راندن و مهاجرت اجباری ساکنان نوار غزه از این باریکه مخالفت کرده اند. ویرانی گسترده در شمال نوار غزه و مهاجرت ساکنان این منطقه مرحله نخست این سناریو به شمار می‌رود و مرحله بعدی ممکن است مهاجرت اجباری ساکنان شهر خان یونس به مناطق نزدیک به مرزها باشد.

وی درباره تحولات نوار غزه گفت: برای متوقف کردن جهنم ایجاد شده در نوار غزه برقراری آتش بس ضروری است. آنروا و ساختار کلی نوار غزه به زودی از هم فرو می‌پاشد و این به معنای خیانت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی به نوار غزه است.‌

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم در اظهارات مشابهی گفت: ما با این احتمال روبرو هستیم که اوضاع انسانی در غزه از هم فرو بپاشد و شاهد فاجعه‌ای همه‌جانبه باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.