تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 10:53
کد خبر : 112426

سرهنگ محبی خبر داد؛

مسدود بودن ۶ محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف و کولاک

مسدود بودن ۶ محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف و کولاک

جانشین پلیس راه فراجا از مسدود بودن ۶ محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف و کولاک خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ سیاوش محبی آخرین گزارش‌ها از تردد در جاده‌های کشور گفت: به دلیل بارش سنگین برف، کولاک شدید و مه گرفتگی شش محور مواصلاتی اصلی در استان‌های البرز، تهران آزادراه تهران -شمال، اردبیل و گیلان، آذربایجان غربی و چالوس به دلیل بارش‌های اخیر مسدود شده‌اند.

وی این محورها را شامل گردنه حیران در استان اردبیل، پونل- خلخال در استان گیلان، محور میاندوآب – سرچم در آذربایجان غربی و هشتگرد – طالقان در استان البرز نام برد که به دلیل نا ایمن بودن مسدود هستند. محور چالوس به علت بارش برف و احتمال سقوط بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی با بیان اینکه بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر سنگین بوده و شاهد کولاک و مه غلیظ در جاده‌ها هستیم، ادامه داد: هم اکنون عوامل و گروه‌های راهداری در حال ایمن‌سازی محورهای یاد شده هستند و به محض ایمن‌سازی و ایجاد امنیت بازگشایی محورها اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه کشور به هموطنان توصیه کرد برای تردد در تمامی محورهایی که پلیس به دلیل فقدان ایمنی مسدود اعلام کرده است، اصرار نداشته باشند.

سرهنگ محبی گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد چهار مورد سقوط بهمن در محور چالوس بودیم ولی با توجه به اتخاذ تصمیم پلیس برای مسدود شدن محور، خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی برخورداری از تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ را برای تردد در محورهای کوهستانی الزامی دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم البسه گرم، تغذیه مناسب را به همراه داشته باشند و با سوخت کافی وارد محورها شوند.

جانشین رئیس پلیس راه کشور همچنین تاکید کرد که تمامی رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی قبل از شروع سفر از سالم بودن سیستم‌های فنی، آب پاش خودرو، برف پاکم کن همچنین سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ محبی تاکید کرد: پلیس بنا بر قوانین و دستورات از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به محورهای مواصلاتی کوهستانی جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.