تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 7:23
کد خبر : 8129

مسمومیت ۶ نفر در نیشابور بر اثر مصرف الکل صنعتی

مسمومیت ۶ نفر در نیشابور بر اثر مصرف الکل صنعتی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: تا کنون ۶ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش تیتر داغ ؛مصطفی افشارنیک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از این تعداد یک نفر که وضعیت وخیم‌تری داشت به مشهد اعزام شد و یک نفر دیگر که وضعیت مطلوبی ندارد در بخش ویژه بیمارستان نیشابور بستری و در حال درمان است.

وی با اشاره به باور غلط برخی افراد درخصوص تاثیر الکل بر درمان کرونا، افزود: این تفکر که مصرف مشروبات الکلی باعث بهبود کرونا می‌شود یک نظر غلط بوده و به اشتباه در این شرایط حساس به برخی افراد تحمیل شده است؛ این امر نه تنها در درمان تاثیری ندارد بلکه تبعات منفی را به همراه دارد.

افشارنیک مطرح کرد: بیشتر افرادی که دچار مسمومیت الکلی شده‌اند تاکنون سابقه مصرف مشروبات الکلی را نداشته و تنها بر اثر باور غلط مبنی بر اینکه به این وسیله می‌توانند از مبتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری کنند در دام افراد سودجو و فرصت طلب افتاده‌اند.

وی نابینایی، از کار افتادن کلیه و خطر مرگ را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف این ماده برشمرد و بیان کرد: الکل صنعتی حتی از راه پوست قابلیت جذب دارد و باعث مسمومیت می‌شود، همچنین این مایع به دلیل شفاف بودن باعث گمراهی کودکان شده که باید از دسترس آن‌ها دور بماند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تعداد ماموریت‌های اورژانس ۲ برابر شده و در همین مدت تماس‌های برقرار شده با اورژانس نیز سه برابر افزایش یافته است.

منبع ؛ ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.