تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 10:03
کد خبر : 21435

مشارکت ضعیف رأی دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات

مشارکت ضعیف رأی دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات

خبر‌ها از مشارکت پایین رأی دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات محلی در این کشور حکایت دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ در حالی که رأی دهندگان فرانسوی امروز می‌بایست برای دور دوم انتخابات محلی به پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، آمار‌ها از مشارکت پایین رأی دهندگان حکایت دارد.

شبکه فرانس ۲۴ به نقل از خبرنگار خود که از نزدیک حوزه‌های رأی گیری را مشاهده کرده بود، از استقبال ضعیف رأی دهندگان در پاریس خبر داد. بر اساس گزارش‌ها آمار مشارکت تا ظهر امروز به ۱۲.۶۶ درصد از افرادی می‌رسید که حق رأی دادن در فرانسه را داشتند.

طبق اعلام این شبکه، در حالی که دفاتر رأی گیری برای دور دوم انتخابات محلی فرانسه از ساعت ۸ صبح به روی رأی دهندگان باز شده بود؛ اما تا ساعت ۱۲ ظهر آمار مشارکت تنها به ۱۲.۶۶ درصد رسید.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در دور نخست انتخابات محلی فرانسه که ۲۰ ژوئن برگزار شد و ۴۸ میلیون نفر نیز واجد شرایط رأی دادن بودند، ۶۶.۷۲ درصد از دادن رأی خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، دور دوم انتخابات محلی صبح امروز در حالی آغاز شد که این انتخابات به مدت سه ماه و به سبب بحران ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

طبق اعلام این شبکه، برای برخی از ناظران، نتیجه انتخابات دور نخست انتخابات محلی فرانسه که در تاریخ ۲۰ ژوئن برگزاری شد، شک و تردید‌ها را در خصوص اینکه آیا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در تاریخ ۲۰۲۲ برگزار شود، به رقابتی بین مکرون و ماریا لوپن تبدیل خواهد شد، برانگیخت.

گفتنی است در دور نخست انتخابات محلی فرانسه که هفته گذشته برگزار شد، رسانه‌های فرانسوی گزارش داده بودند که میزان مشارکت بسیار پاین‌تر ازسال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۰ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.