تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 12:54
کد خبر : 109638

مشاور نتانیاهو: «حائل امنیتی» الزامی است تا دوباره سلاخی نشویم!

مشاور نتانیاهو: «حائل امنیتی» الزامی است تا دوباره سلاخی نشویم!

مشاور ارشد نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم قصد دارد تا پس از اتمام عملیات در غزه و آنچه «حذف حماس» خوانده شده است، یک «حلقه امنیتی» در این باریکه ایجاد کند!

به گزارش تیتر داغ؛ مارک رِگو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که تل‌آویو تصمیم دارد پس از آنچه او حذف مقاومت اسلامی فلسطین خوانده است، یک «حلقه امنیتی» در نوار غزه ایجاد کند.

خبرگزاری رویترز پیش‌تر گزارش داده بود که کابینه رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌های خود جهت ایجاد «منطقه حائل» در فلسطین اشغالی، به تعدادی از کشورها اطلاع داده است.

رگو مدعی شد: اسرائیل باید یک حلقه امنیتی داشته باشد. ما هرگز دوباره اجازه نخواهیم داد که از مرزمان عبور کنند و ما را مثل هفتم اکتبر سلاخی کنند.

وی همچنین با تکرار ادعاهای واهی درباره عدم اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، ادامه داد: این کار (ایجاد حائل امنیتی) به معنای گرفتن قلمرو از غزه نیست بلکه این طرح از پیش برنامه‌ریزی شده، اقدامی منطقی است!

رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شد که تل‌آویو به مصر، اردن، امارات متحده عربی و ترکیه اطلاع داده است که قصد دارد پس از اتمام درگیری‌ها در نوار غزه، یک منطقه حائل در این باریکه ایجاد کند.

شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، همان روز به نقل از دو منبع مطلع مدعی شد که نتانیاهو برنامه‌های ایجاد حائل امنیتی در نوار غزه را یک روز قبل با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در میان گذاشته است.

یکی دیگر از مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود نیز به رویترز گفت که «هنوز مشخص نیست که این حائل امنیتی چقدر عمق دارد یعنی معلوم نیست که یک یا دو کیلومتر است یا صدها متر در فلسطین امتداد می‌یابد.»

طول نوار غزه حدود ۴۰ کیلومتر است و در بهترین حالت، تنها ۱۲ کیلومتر عرض دارد و حدود ۲.۳ میلیون نفر در آن سکونت دارند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز جمعه مدعی شد که «واشنگتن از هیچ نوع تحدید مرزهای جغرافیایی غزه حمایت نخواهد کرد و غزه باید جزوی از خاک فلسطین بماند و نمی‌توان آن را تحدید کرد.»

وال‌استریت‌ژورنال اوایل هفته مدعی شد که دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره انتقال حماس به خارج از غزه به منظور پایان دادن خونریزی‌ها و کاهش خسارت به اراضی فلسطین، با اسرائیل گفت‌وگو کرده است!

براساس اعلام مقامات وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه که پس از عملیات بزرگ حماس موسوم به «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) انجام شده است، تاکنون دست کم ۱۵ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن مجروح شده‌اند.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.