تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 7:43
کد خبر : 28111

مشکلات کمبود پزشک و تجهیزات درمانی به روایت نماینده سردشت و پیرانشهر

مشکلات کمبود پزشک و تجهیزات درمانی به روایت نماینده سردشت و پیرانشهر

نماینه مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در شهرستان سردشت یک خانم باردار برای انجام سونوگرافی باید حدود ۲ ماه در نوبت بوده و یک فرد برای معاینه توسط پزشک متخصص باید ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

به گزارش تیتر داغ؛ کمال حسین پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت تامین تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص در حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: در حوزه انتخابیه بنده و اکثر شهرهای محروم و واقع در نوار مرزی وضعیت حضور پزشک متخصص چندان مناسب نیست. امروز در شهرستان سردشت تنها یک رادیولوژیست داریم که هم در بیمارستان کار می کند و هم بیرون کار می کند. یک خانم باردار برای انجام سونوگرافی باید حدود دو ماه در نوبت باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر این رادیولوژیست به مرخصی برود چندین روز شهر بدون پزشکی متخصص در این حوزه است.  در بخش متخصص مغز و اعصاب، پزشک داخلی، پزشک اطفال و قلب با کمبود مواجه بوده و وضعیت خیلی خیلی بد است. بعضا فردی اگر بخواهد یک پزشک متخصص یا جراح او را معاینه کند باید حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از لحاظ تجهیزات هم وضعیت بد است و تجهیزات بسیار کم است. توزیع تجهیزات بعضا عادلانه نیست. در برخی از شهرها ۱۰ دستگاه ام آر ای است اما در برخی از شهرها یکی هم موجود نیست. این بودجه باید عادلانه توزیع شود و شهرهای محروم نیز در نظر گرفته شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که ما در شهرهای کشور تجهیزات بیمارستانی و پزشک متخصص داشته باشیم خودش کمک شایانی می کند تا ترددها و سفرهای بین شهری و استانی کاهش یابد. باید برای رفع این کمبودها و دغدغه‌های مردم برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.