تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 14:47
کد خبر : 33172

مصالح تزئینی ساختمان

مصالح تزئینی ساختمان

مصالح ساختمانی نام کلی مصالح مختلفی است که در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شود، از جمله مصالح سازه ای، مصالح دیوار، مصالح سقف، مصالح کف، مواد عایق حرارتی، مواد جاذب صدا و مصالح تزئینی. می توان مشاهده کرد که مصالح ساختمانی با کارایی متفاوت بسیار متنوع است. با این حال، مصالح دکوراسیون

مصالح ساختمانی نام کلی مصالح مختلفی است که در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شود، از جمله مصالح سازه ای، مصالح دیوار، مصالح سقف، مصالح کف، مواد عایق حرارتی، مواد جاذب صدا و مصالح تزئینی. می توان مشاهده کرد که مصالح ساختمانی با کارایی متفاوت بسیار متنوع است.

با این حال، مصالح دکوراسیون ساختمان دوباره به مصالح ساختمانی دیگر وابسته است. به خصوص سطح مصالح سازه ای، بنابراین مصالح تزئینی ارتباط نزدیکی با بسیاری از انواع دیگر مصالح ساختمانی  دارند.

بدیهی است که تنها زمانی که مصالح سازه مشکلی نداشته باشد، مواد تزئینی متصل به آن می تواند اثر تزئینی خود را ایفا کند. به همین دلیل، ما یاد می گیریم که دانش مصالح دکوراسیون ساختمان را حفظ کنیم، اما باید سایر مصالح ساختمانی لازم، به ویژه عملکرد مصالح سازه ای (عمدتا بتن و فولاد) را درک کنیم تا بتوانیم با نیازهای این دو مرتبط با آن مصالح را تطبیق دهیم.

مواد تزئینی ساختمان به اندازه دریا گسترده است، انواع و رنگ ها بسیار پیچیده هستند، و معمولاً در دو نوع طبقه بندی زیر وجود دارد.

۱- طبقه بندی بر اساس ترکیب شیمیایی:

مصالح تزئینی ساختمان به دو دسته تقسیم می شوند: مصالح فلزی

  • مواد آهنی: مانند فولاد ضد زنگ و غیره.
  • مواد فلزی غیرآهنی: مانند آلومینیوم، مس، طلا، نقره و غیره به عنوان مثال: مش تزئینی فلزی، پرده مش فلزی، مش پرده فلزی، مش پرده، پرده مش حلقه ای فلزی، مش حلقه ای تزئینی، مش حلقه ای، فولاد ضد زنگ توری، پرده پارچه ای فلزی، پرده پارچه آلومینیومی و سایر محصولات با استفاده از فولاد کربنی با کیفیت بالا، آلیاژ آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و سایر مفتول های فلزی که از طریق فرآیند خاص آماده سازی میشوند.

مواد غیر فلزی

  • موارد غیر فلزی غیر آلی: به عنوان مثال. سنگ مرمر، شیشه، سرامیک های معماری و غیره
  • مواد غیر فلزی آلی: به عنوان مثال. چوب، پلاستیک ساختمانی و غیره

مواد کامپوزیت

  • کامپوزیت های غیرفلزی: به عنوان مثال. بتن تزئینی، ملات تزئینی و غیره
  • ترکیبات کامپوزیت های فلز-فلز: مانند آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژهای مس و غیره.
  • کامپوزیت های فلزی و غیرفلزی: مانند ورق های فولادی با روکش پلاستیک و غیره.
  • موارد کامپوزیت غیر آلی و آلی: مانند گرانیت مصنوعی، سنگ مرمر مصنوعی و غیره.
  • موادی مانند کامپوزیت آلی و آلی: مانند انواع پوشش ها.

مواد مرکب به ترکیب دو یا چند ماده در یک ماده با خواص جدید اشاره دارد. مواد کامپوزیتی اغلب عملکردهای متعددی دارند. بنابراین، این جهت توسعه مواد مدرن است.

مصالح تزئینی ساختمان

  1. طبقه بندی بر اساس قطعات دکوراسیون ساختمان:

مصالح دکوراسیون داخلی ساختمان را می توان با توجه به قسمت های مختلف تزئینی آنها در ساختمان ها به دسته های زیر تقسیم کرد.

  1. مصالح تزئینی دیوار خارجی: شامل دیوارهای خارجی، بالکن ها، پله ها، سایبان ها و سایر مصالح مورد استفاده در دکوراسیون کلیه سازه های خارجی نمای ساختمان.
  2. مصالح تزیینی دیوار داخلی: شامل دیوارهای داخلی، جلیقه، دامن، پارتیشن، گلدان و سایر مصالح مورد استفاده در دکوراسیون کلیه سازه های داخلی
  3. مصالح تزئینی کف: شامل زمین، کف، پله ها و سایر سازه ها از کلیه مصالح تزئینی.
  4. مواد تزئینی سقف: عمدتاً به مواد تزئینی سقف داخلی اشاره دارد.
  5. لوازم و تجهیزات پشتیبانی دکوراسیون داخلی: از جمله لوازم بهداشتی، لامپ و فانوس تزئینی، مبلمان، تجهیزات تهویه مطبوع و تجهیزات آشپزخانه و غیره.
  6. سایر موارد: نقاشی های خیابانی، حیاط و مجسمه ها و غیره.

ساختمان ها و مصالح ساختمانی رابطه ای وابسته به یکدیگر دارند و توسعه یک طرف منجر به نوآوری طرف دیگر می شود. از این رو. پیشرفت علم و فناوری مدرن مصالح، ناچار است امکانات جدیدی را برای توسعه فناوری ساختمان مدرن و هنر تزئینی معماری مدرن فراهم کند، یعنی مفهوم و تصویر «معماری مدرن» بر اساس ظهور تعداد زیادی مصالح ساختمانی مدرن (از جمله مواد تزئینی).

برای خواندن مطالب مرتبط با ساختمان و صنعت ساختمان میتوانید به وب سایت بنا مارکت مراجعه نمایید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.