تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 5:26
کد خبر : 23381

مصر گذرگاه رفح را تا اطلاع ثانوی می‌بندد

مصر گذرگاه رفح را تا اطلاع ثانوی می‌بندد

منابع امنیتی اعلام کردند مصر گذرگاه رفح را به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اطلاع ثانوی می‌بندد.

به گزارش تیتر داغ؛  مصر پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و پاسخ مقاومت به این حملات،گذرگاه مرزی رفح که تنها محل تردد و انتقال غذا و دارو به نوار غزه است را بست.

منابع امنیتی مصر اعلام کردند: مصر گذرگاه رفح در مرز خود با نوار غزه را از امروز (دوشنبه) تا اطلاع ثانوی می‌بندد.

به گفته دو منبع امنیتی مصری، تعطیلی مرز رفح به دلایل امنیتی در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ مقاومت به این حملات در روز شنبه انجام شده است.

رفح تنها گذرگاه بین مصر و غزه است، جایی که سال‌هاست به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی، محدودیت‌های شدیدی را برای ارسال کالا به غزه و رفت و آمد  مردم  آن ایجاد کرده است.

قاهره در طول درگیری ۱۱ روزه بین رژیم صهیونیستی و حماس در ماه مه، گذرگاه خود را باز نگه داشت و پس از کمک به میانجیگری آتش بس بین دو طرف، کمک‌ها و مصالح ساختمانی مورد نیاز را برای بازسازی غزه از طریق گذرگاه رفح ارسال کرد.

شبکه المیادین روز گذشته (یک‌شنبه) از آغاز موج جدیدی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. طبق گزارش خبرنگار این شبکه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن مجدد النصیرات و یک پایگاه دریایی مقاومت هستند.

خبرگزاری شهاب نیز از هدف قرار گرفته شدن مناطقی در جنوب نوار غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: پایگاه بدر متعلق به مقاومت فلسطین (حماس) واقع در جنوب نوار غزه و پایگاه عرین در مرکز نوار غزه با چندین موشک هدف حمله قرار گرفته اند.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به حملات گسترده هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همانند همیشه در حال تلاش است تا با بمباران مراکز مقاومت بر شکست و ناامیدی خود در مقابل ثبات و استواری و مقاومت شجاعانه مردم سرپوش گذاشته و آن را نادیده بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.