تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398 - 14:32
کد خبر : 2485

معارضان سودانی اظهارات «البرهان»را محکوم کردند

معارضان سودانی اظهارات «البرهان»را محکوم کردند

انجمن مشاغل سودان به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای ائتلاف معارض «آزادی و تغییر» اظهارات رئیس شورای حاکمیتی انتقالی این کشور در خصوص حمایت‌های ریاض و ابوظبی از سودان را محکوم کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ انجمن مشاغل سودان ضمن محکوم کردن اظهارات «عبدالفتاح البرهان » رئیس شورای حاکمیتی سودانی درباره حمایت عربستان و امارات از سودان از زمان استقلال این کشور، این سخنان را «مغلطه‌کاری حاکمان سودان و نادیده گرفتن واقعیت و حقایق تاریخ» توصیف کرد.

انجمن مذکور که یکی از مهم‌ترین اعضای ائتلاف معارض «آزادی و تغییر» است، با اشاره به استقلال سودان در سال ۱۹۵۶ تأکید کرد که امارات با فاصله ۱۵ سال از این تاریخ، تأسیس شد ضمن اینکه «تاریخ طولانی سودان در یاری این کشورها و ارائه تجربیات به آن‌ها حتی برای رهبران و شهروندان این کشورها نیز شناخته شده است.»

طبق گزارش شبکه الجزیره، انجمن مشاغل سودان همچنین با اشاره به اینکه سودان اهل گدایی نیست، از حاکمان این کشور خواست تا از بیان چنین سخنانی که مغلطه‌کاری و نادیده گرفتن تاریخ و واقعیت‌هاست، اجتناب کنند.

این انجمن یادآور شد که اعضای شورای حاکمیتی و نمایندگان ملت در این شورای انتقالی بایستی در سخن و عمل ارزش‌های انقلاب دسامبر را حفظ کنند چرا که این انقلاب به خواست ملت و برای اعاده کرامت شهروندان رخ داد.

عربستان سعودی و امارات پس از عزل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان در آوریل گذشته اعلام کردند که مجموعه سه میلیارد دلار به این کشور کمک می‌کنند که از این مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به صورت ودیعه به بانک مرکزی سودان ارائه کرده و ۵۴۰ هزار تن گندم نیز برای تأمین مایحتاج غذایی این کشور اعطا کردند.

سودان از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد نظامیان آن در ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، مشارکت دارند.

انجمن مشاغل سودان همچنین از اظهارات البرهان در خصوص تحویل البشیر به دادگاه کیفری بین‌المللی انتقاد کرد.

این انجمن افزود که البرهان با تأکید بر عدم تحویل البشیر به دادگاه لاهه، راه هر گونه مشورت در خصوص دستیابی به بهترین راهکار مجازات البشیر جنایتکار به دلیل ارتکاب جنایت در دارفور را بست و این اقدامی غیرقابل قبول است چرا که سرنوشت البشیر را باید صاحبان حق و خانواده‌های قربانیان جنایت تعیین کنند.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.