تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:35
کد خبر : 103074

بعد از گذشت حدود یک ماه؛

معاینه ۳۸۳ مسافر بازی‌های آسیایی/ نوروزی: یک مورد قلبی داشتیم

معاینه ۳۸۳ مسافر بازی‌های آسیایی/ نوروزی: یک مورد قلبی داشتیم

معاینات پزشکی اعضای کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی در حالی پیگیری می‌شود که تاکنون ۳۸۳ ورزشکار و مربی در هر دو بخش مردان و بانوان تحت معاینه قرار گرفته اند.

به گزارش تیتر داغ؛ فدراسیون پزشکی ورزشی همچون ادوار گذشته بازی های آسیایی و المپیک، تشکیل پرونده سلامت برای اعضای کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو را در برنامه دارد.

در همین راستا معاینه پزشکی اعضای کاروان اعزامی به این بازی ها از ۲۵ تیر در محل ستاد پزشکی ورزشی آزادی آغاز شد و به صورت مستمر تا به امروز ادامه داشته است طوریکه تاکنون ۳۸۳ نفر از اعضای کاروان ورزش ایران شامل ورزشکار و مربی تحت معاینات کامل پزشکی ورزشی قرار گرفته اند. از این تعداد ۲۴۷ نفر در بخش مردان و ۱۳۶ نفر در بخش بانوان بوده اند.

کشتی (آزاد و فرنگی)، کاراته، تکواندو، والیبال، هندبال، قایقرانی، شنا، شیرجه، واترپلو، کوراش، جوجیتسو، وزنه برداری، اسکیت، شطرنج، دوچرخه سواری، دوومیدانی، تیروکمان، تیراندازی، ژیمناستیک، شمشیربازی، بدمینتون، تنیس روی میز و ووشو رشته هایی هستند که ورزشکار و مربیان آنها تحت معاینه پزشکی قرار گرفته اند.

ارزیابی های آزمایشگاهی، داخلی، بینایی سنجی، قلب و عروق، ارتوپدی و پزشکی ورزشی و ارائه مشاوره روانشناسی، تغذیه و آنتی دوپینگ از جمله ایستگاه هایی است که فدراسیون پزشکی ورزشی برای کاروان اعزامی به هانگژو در نظر گرفته و طی یک ماه گذشته خدمات آنها را به ورزشکاران و مربیان ارائه داده است.

معاینه ۳۸۳ مسافر بازی‌های آسیایی/ نوروزی: یک مورد قلبی داشتیم

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این آمار گفت: تقریبا تمام رشته هایی که نماینده اعزامی به بازی های آسیایی دارند تا امروز تحت معاینات پزشکی ورزشی قرار گرفته اند. دو سه رشته باقی مانده که ورزشکاران شان به خاطر اردوی خارج از کشور یا دیگر برنامه های تمرینی موفق به حضور در ستاد پزشکی ورزشی آزادی نشده اند. کار معاینه پزشکی ورزشی آنها تا پایان هفته انجام می شود.

وی تصریح کرد: افرادی که تا به امروز تحت معاینه پزشکی ورزشی قرار گرفته اند لزوما در ترکیب نهایی کاروان قرار ندارند. بعضا فدراسیون ها تعداد ورزشکار بیشتری به ما معرفی کردند. اما همه آنها از فهرست اولیه و طولانی که کمیته ملی المپیک به برگزارکنندگان بازی ها اعلام کرده بود، بودند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این پرسش که «در روند معاینات انجام شده، با مورد پزشکی خاصی هم مواجه شدید؟»، تصریح کرد: با مشکل حادی که قابل پیگیری باشد مواجه نشدیم. فقط یکی از ورزشکاران رشته هندبال مشکل قلبی داشت که موضوع را با مسئولان فدراسیون در میان گذاشتیم. کار درمانی این ورزشکار هم در حال پیگیری است.

نوروزی در مورد اینکه «این ورزشکار جزو ترکیب اصلی تیم ملی هندبال است؟»، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: با هماهنگی فدراسیون هندبال مشکل این ورزشکار را حل می کنیم. مشکلاتی که در مورد دیگر ورزشکاران یا بعضا مربیان مشاهده شد خیلی مضمن و بعضا طبیعی بود.

معاینه ۳۸۳ مسافر بازی‌های آسیایی/ نوروزی: یک مورد قلبی داشتیم

وی در مورد کنترل دوپینگ کاروان اعزامی به بازی های آسیایی نیز گفت: تا به امروز یک مرحله از ورزشکاران رشته های حساسِ شرکت کننده در این بازی ها نمونه گیری شده و برای آزمایشگاه های طرف قرارداد ارسال کرده ایم. منتظر اعلام نتایج هستیم. آموزش هم که همواره مورد تاکید بوده و پیگیر آن هستیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزی همچنین در مورد کاروان اعزامی به بازی های پاراآسیایی گفت که معاینه پزشکی ورزشی اعضای این کاروان به طور کامل انجام شده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.