تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 16:42
کد خبر : 115509

معرفی انواع گز و سوهان مظفری اصفهان

معرفی انواع گز و سوهان مظفری اصفهان

یکی از خوراکی ها و تنقلات مورد علاقه ما ایرانیان، گز اصفهان است. نوقای اصفهان که آن را گز اصفهان نیز می نامند شیرینی لذیذ و خوش طعمی است که از دیرباز در شهر اصفهان تولید می شده است. نوقای نرم و کشسان علاوه بر ایرانی ها، مورد پسند و باب میل گردشگران خارجی نیز

یکی از خوراکی ها و تنقلات مورد علاقه ما ایرانیان، گز اصفهان است. نوقای اصفهان که آن را گز اصفهان نیز می نامند شیرینی لذیذ و خوش طعمی است که از دیرباز در شهر اصفهان تولید می شده است. نوقای نرم و کشسان علاوه بر ایرانی ها، مورد پسند و باب میل گردشگران خارجی نیز هست. در واقع بهتر است بگوییم شناخته شده ترین شیرینی ایران در جهان، گز می باشد. گز اصفهان به دلیل تنوع زیاد و بالایی که دارد بسیار مورد توجه قرار دارد.

خرید گز اصفهان

برای تهیه گز اصفهان از دیرباز از ترکیباتی همچون شکر، سفیده تخم مرغ و گلاب استفاده می کنند. امروزه روز، شیرینی پزهای خلاق و ماهر اصفهانی با افزودن برخی مواد متفاوت انواع مختلف این شیرینی خوشمزه را پخته و در دسترس عموم قرار می دهند. گز را بر اساس نوع بسته بندی، شیرین کننده های استفاده شده، رایحه و طعم و بر اساس نوع مغزها دسته بندی می کنند. از جمله انواع مختلف گزهای تولید شده بر اساس نوع مغز به کار رفته می توان به گز پسته ای، گز بادامی، گز مخلوط (پسته و بادام) اشاره کرد. گز بیدمشک، گز انگبین و گز هل نیز از جمله گزهای تولید شده بر اساس رایحه و طعم می باشند.

گز پسته ای یکی از بهترین های گز اصفهان

از دیرباز پرفروش ترین و محبوب ترین نوع گز، گز پسته ای بوده و هست. با این که امروزه قیمت پسته افزایش یافته اما تاثیری بر تهیه این شیرینی و خرید آن از سوی مردم نداشته است. همانطور که میدانید پسته انواع مختلف دارد. امکان استفاده از انواع پسته در تولید گز وجود دارد. قنادان ماهر توصیه می کنند برای پخت شیرینی بیش از انواع دیگر پسته از دو نوع کله قوچی و فندقی استفاده شود. دلیل این امر این است که دو نوع پسته کله قوچی و فندقی چربی و رنگ سبز متعادل دارند. در نهایت موجب طعم بهتر این شیرینی خواهند شد. نوعی دیگری از انواع گز که طرفداران زیادی دارد، گز مخلوط (پسته و بادام) است. همانطور که از نام آن پیدا است به طور مخلوط از مغز های پسته و بادام در تهیه این گز استفاده می شود.

 

گز بادامی خوب را از مغز چین بخواهید

یکی از بهترین انواع گز اصفهان، گز بادامی است. برای تولید گز بادامی لازم است تغییراتی در مغز بادام به وجود آورد. از جمله این تغییرات می توان به بو دادن آن در دمای مشخص اشاره کرد. به طور کلی تغییرات انجام شده باعث نرم تر شدن مغز بادام شده که امکان استفاده از آن را در گز اصفهان فراهم می کند. بادام مامایی بهترین شکل بادام برای استفاده در تولید گز می باشد. گاها مشاهده می شود که در تولید گز بادامی از بادام زمینی استفاده می شود. ترکیب بادم زمینی و گز، طعم مطلوبی نخواهد داشت. بنابراین توصیه ما این است که گز را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنید. برای خرید انواع سوهان و گز اصفهان درجه یک می توانید به maghzchin.ir مراجعه کنید.

 

سوهان، یک شیرینی سنتی و بی نظیر

یکی از شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی، سوهان است. تاریخچه پخت این شیرینی به عهد ناصری بر می گردد. سوهان در آغازین روزهای تولید و پخت در تهران، به صورت نرم سرو میشد. به تدریج این شیرینی در قالب های مشخص و کمی سفت تر تهیه شد و به سایر نقاط کشور نیز ارسال شد. فروشگاه بزرگ اینترنتی مغز چین، علاوه بر گز مظفری اصفهان انواع سوهان را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. از جمله انواع سوهان تولید شده می توان به سوهان عسلی، سوهان لقمه ای، سوهان گزی و سوهان کنجدی اشاره کرد.

سوهان عسلی

 

 

سوهان عسلی و گز اصفهان را از مغز چین بخرید

برای تولید سوهان عسلی اصفهان از مغزهای مختلف و متفاوت استفاده می شود. همچنین این نوع سوهان به صورت لقمه ای در اختیار کاربران قرار داده می شود. در تهیه سوهان عسلی علاوه بر مواد لازم تهیه یک سوهان معمولی از عسل و زعفران نیز استفاده می شود. البته می توان از کنجد نیز در تهیه این نوع سوهان بهره مند شد.

 

سوهان گزی مغز چین

یکی از بهترین شیرینی ها برای اعیاد و مناسبت ها، سوهان گزی است. این شیرینی ترکیبی از سوهان و گز اصفهان که دو شیرینی مورد پسند همه ذائقه ها می باشند است. طعم و رایحه این شیرینی را می توان به کمک افزودنی های متعدد از جمله ترنجبین، شیر خشت، بادام، پسته و غیره متفاوت و خاص نمود. برخی انواع متفاوت سوهان امروزه پخته می شود که طرفداران زیادی دارند. از آن جمله می توان به سوهان گل نازک، سوهان باقلوایی، سوهان بادامی سوهان رویال، سوهان خانی، سوهان حبه ای، سوهان حلوایی و سوهان آردی و غیره اشاره کرد. تنوع در پخت این شیرینی می تواند موجب رضایت همه سلیقه ها گردد.

سوهان عسلی

سوهان لقمه ای

یکی از انواع سوهان و گز اصفهان موجود در فروشگاه مغز چین، سوهان لقمه ای است. سوهان لقمه ای یکی از انواع پرطرفدار و محبوب این شیرینی است. این نوع سوهان با کره یا روغن حیوانی، آرد جوانه گندم، شکر، بادکا، گلاب، زعفران، هل، مغز پسته و مغز بادام تهیه می شود. با این که امروزه انواع جدید و متنوعی از گز اصفهان و سوهان تهیه شده و در اختیار مشتریان قرار داده می شود، اما همچنان انواع سنتی و اصیل این شیرینی ها همچون، سوهان عسلی، سوهان لقمه ای، گز پسته ای و گز بادامی همچنان در راس انتخاب های مردم قرار دارند. توصیه می شود برای تهیه بهترین نوع خرید گز اصفهان و سوهان از فروشگاه اینترنتی مغز چین دیدن کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.