تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 8:11
کد خبر : 28658

معرفی بهترین موتورهای بازی سازی اندروید

معرفی بهترین موتورهای بازی سازی اندروید

تکنولوژی و گرافیک بازی های موبایل در حال پیشرفت مداوم است به این دلیل که کاربرانی که به بازی های اندروید علاقه پیدا می کنند برنامه ها همزمان در حال افزایش است . امروزه ما نه تنها از گوشی های موبایل هوشمند خود برای انجام کارهای روزانه مانند ارسال پیام یا خواندن اخبار استفاده می

تکنولوژی و گرافیک بازی های موبایل در حال پیشرفت مداوم است به این دلیل که کاربرانی که به بازی های اندروید علاقه پیدا می کنند برنامه ها همزمان در حال افزایش است . امروزه ما نه تنها از گوشی های موبایل هوشمند خود برای انجام کارهای روزانه مانند ارسال پیام یا خواندن اخبار استفاده می کنیم، بلکه به عنوان وسیله ای سرگرم کننده نیز به آن نگاه می کنیم.

به لطف خلاقیت های بسیاری که در صنعت بازی سازی در جریان است، امروزه فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن اندروید پر از بازی های فوق العاده است که برای دانلود شما آماده شده اند. اما این به این معنی نیست که بازار برای یک برنامه نویس بازی ساز جدید جا ندارد.

با ما در این مطلب همراه باشید تا ۲ پلتفرم فوق العاده که می توانند شما را در امر ساخت بازی اندروید یاری کنند، بررسی کنیم. این نرم افزار ها بر روی دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) قابل اجرا می باشند.

موتور بازی سازی Unity

در میان برترین موتورهای بازی سازی، یونیتی را می توان محبوب ترین موتور معرفی کرد. این پلتفرم توسط شرکتUnity Technologies به بازار ارائه شده است.

این پلتفرم به شما کمک می کند تا به صورت دو بعدی و سه بعدی، بازی خود را برای پلتفرم های مختلف از جمله اندروید طراحی و تولید کنید. این پلتفرم همچنین به شما این امکان را می دهد که فایل های گرافیکی تولید شده توسط نرم افزار های دیگر مانند مایا و بلندر را نیز در هنگام بازی سازی خود، مورد استفاده قرار دهید.

نرم افزار یونیتی آنقدر محبوب است که اجتماع فعال برنامه نویسان بتوانند شما را در گذر کردن از سخت ترین چالش ها یاری کنند. همچنین این نرم افزار را در سیستم عامل های مختلفی مانند ویندوز، مکینتاش و لینوکس مورد استفاده قرار دهید.

قیمت یونی برای استفاده های شرکت های تجاری بسیار زیاد است، این نرم افزار قیمتی بین ۴۰ تا ۲۰۰ دلار ماهیانه دارد اما استفاده شخصی از آن رایگان است.

موتور بازی سازی Unreal Engine

آنریل انجین اگر در جایگاه اول نباشد، در جایگاه دوم بهترین موتورهای بازی سازی قرار می گیرد. موتور بازی سازی Unreal Engine نیز مانند یونیتی در چندین سیستم عامل قابل اجراست و بازی هایی می توان با آن تولید کرد که در پلتفرم های بسیاری مانند اندروید قابل اجرا باشد.

اگر قصد بازی سازی برای اندروید را دارید و یونیتی مورد پسند شما واقع نشده است، استفاده از Unreal Engine می تواند برای شما یک گزینه مناسب باشد.

اگر شما به کد نویسی زیاد علاقه ندارید، استفاده از این موتور بازی سازی بسیار منطقی است. زیرا آنریل انجین رابط کاربری بسیار قدرتمندی برای کاهش میزان کد نویسی در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

از دیگر مزایای استفاده از موتور بازی سازی Unreal engine، امکان آزمایش بازی خود در داخل پلتفرم است. اگر شما به بازی سازی اندروید علاقه دارید، از نرم افزار Unreal Engine برای طراحی گرافیکی سه بعدی استفاده کنید تا بتوانید گمران بسیاری را به بازی خود جذب کنید!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.