تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 12:13
کد خبر : 91373
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معرفی شرکت محبوب ایرباس، یکی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی بسته هستند

معرفی شرکت محبوب ایرباس، یکی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی

معرفی شرکت محبوب ایرباس، یکی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی

شاید تا به حال اسم ایرباس به گوش شما افراد خورده باشد، اسمی در انقلاب صنعتی هوا و فضا. همانطور که می دانید وقتی فکر و ذهن افراد به دنبال یک سفر هوایی است، اولین نکته که به آن اشاره می کنند هواپیمایی است که با آن قرار است سفر کنند. تعداد شرکت های  هواپیمایی

شاید تا به حال اسم ایرباس به گوش شما افراد خورده باشد، اسمی در انقلاب صنعتی هوا و فضا. همانطور که می دانید وقتی فکر و ذهن افراد به دنبال یک سفر هوایی است، اولین نکته که به آن اشاره می کنند هواپیمایی است که با آن قرار است سفر کنند.

تعداد شرکت های  هواپیمایی بسیار زیاد می باشد ولی می توان به راحتی تشخیص داد که افراد از چه شرکتی بلیط خود را خریداری ی کنند. ایرباس و بوئینگ معروف ترین شرکت ها در بین مسافران در حمل و نقل هوایی می باشد.

ما را تا آخر این برسی همراهی کنید تا مروری بر کارتل بزرگ ایرباس داشته باشیم.

آشنایی با تاریخچه کمپانی هواپیماسازی ایرباس

جنگ جهانی دوم بزرگ ترین تاثیرات منفی را بر روی کارتل های معروف در اروپا گذاشت. البته تاثیرات منفی در اروپا نبود بلکه تمامی جهان را در بر گرفت.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، شرکت های اروپایی بسیار ضعیف و در حال ورشکستگی بودن.

در آن سوی این کره کهن، قاره آمریکا در حال پیشرفت بود و همین امر باعث شد تا کشور های اروپایی دست بر روی زانو خود بگذارند و بلند شوند.

پیشرفت صنعتی کشور های آمریکایی باعث شد تا کشور های اروپای خیلی سریع وارد رقابت در صنعت شوند. شاید می توان گفت بزرگ ترین رقابت صنعتی در جهان، شرکت های هواپیمایی بودند.

در آن زمان شرکت های هواپیما سازی بوئینگ، مک دانل داگلاس، کورپوریشن و لاکهید آمریکا در اوج بودند.

اما باید گفت که قبل از جنگ جهانی دوم، کشور آمریکا در صنعت هواپیماسازی در حال پیشرفت بود. مثال در سال ۱۹۵۶ کمپانی محبوب ایرباس در یک نمایشگاه بزرگ در پاریس، از جدید ترین هواپیما های خود رونمایی کرد.

اکثر صاحبان  کارتل های هواپیماسازی اروپایی، در حاشیه این نمایشگاه  درباره نیاز یک هواپیمای مسافر بری مناسب و جدید، نظرات خود به بحث گذاشتند.

در سال ۱۹۵۷  دولت بریتانیا با استفاده از امکانات شرکت هاوکر سایدلی و همکاری ۲ شرکت هواپیمایی فرانسوی با نام های برگه و نورد برای طراحی یک هواپیما زیبا با طراحی خارق العاده، با ایرباس وارد مذاکره شدند.

در سال ۱۹۶۶ یک اتفاق بزرگ بین شرکت های اروپایی و ایرباس آمریکا افتاد. درخواست تامین بودجه ی ایرباس از طرف ۳ شرکت به نام آربایتشگماینشافت ایرباس آلمانی، سود اوییسن فرانسوی و هاوکر سیدلی انگلیسی به دولت شان برگشت و برای تقریبا ۱ سال دیگر تایید شد.

معرفی شرکت محبوب ایرباس، یکی از معروف ترین شرکت های هواپیمایی

پروژه ای که این ۴  کمپانی بزرگ بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده اند، طراحی هواپیمایی با نام A300 بود که دارای ظرفیت ۳۲۰ مسافر ، همراه با دو موتور جت بود.

ساخت یک هواپیما نیاز به اجزای مختلفی دارد و اکثر اجزایی که برای ساخت یک هواپیما استفاده می شود، با مشکل زیادی ساخته می شوند. این ۴ کمپانی بزرگ تصمیم گرفتند تا هر کدام به صورت مساوی تعداد اجزای این هواپیما را طراحی کنند و همچنین بسازند.

این اتفاق بسیار زود رشد کرد اما در همان موقع اتفاقات بسیار زیادی رخ داد که باعث افت عملکرد سریع این پروژه بود. بهترین مثال اینکه کشور انگلستان از این پروژه خارج شد و در بین شرکت های آلمانی ، سهام خود را به ۵۰ درصد رساند.

بلاخره با فراز و نشیب های فراوان شرکت ایرباس در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. اولین نمونه از هواپیما این شرکت در سال ۱۹۷۲  به صورت آزمایشی تست شد و امتیاز متناسب با خود را کسب کرد. همچنین در همان سال اولین مدل تجاری این هواپیما در بازار جهانی به فروش گذاشته شد.

درست است که شرکت ایرباس امروزه بسیار معروف است و سایه ای بر روی تمامی شرکت ها اروپایی شده است، ولی باید بدانید این شرکت عملکردی بسیار ضیعف و کندی داشت.

یکی از دلایلی که باعث شد این شرکت پیشرفت بسیار ضعی%D

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.