تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 10:45
کد خبر : 10182

مقابله بر خط رئیس جمهور با کرونا

مقابله بر خط رئیس جمهور با کرونا

شیوع ویروس کرونا نتوانست مانع پیگیری‌های تلفنی رئیس جمهور در مدت چهار ماه اخیر باشد و به تعبیری تماس‌های تلفنی رئیس جمهور بر ویروس کرونا غلبه کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بخشی از روزهای تعطیل خود را به تماس‌های تلفنی داخلی و خارجی در شرایط کرونایی اختصاص می‌دهد؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید که  رئیس جمهور شبانه روز و مستمر موضوع شیوع ویروس کرونا را پیگیری می‌کند، گزارش می‌خواهد و دستورات لازم را به دستگاه‌های ذی‌ربط می‌دهد و حتی در طول شبانه روز با تماس‌های تلفنی و جلسات متعدد در تلاش است که آثار کرونا را در بخش‌های مختلف مانند سلامت، امنیت، اقتصاد و حوزه‌های دیگر با مسئولان این بخش‌ها کاهش دهد.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در تاریخ بیست و سوم خرداد امسال در حساب کاربری خود در توئیتر می‌نویسد که «رئیس جمهور ‎روحانی امروز با وزرای راه، بهداشت، صمت و رئیس کل بانک مرکزی درباره موضوعات مهم این چند روز گفت‌وگو و دستورات مهمی را صادر کرد.» روحانی طی مدت چهارماه، بیش از دوازده تماس تلفنی داخلی و خارجی برای پیگیری وضیت ویروس کرونا داشته است.

وقتی تماس های تلفنی رئیس جمهور بر ویروس کرونا غلبه کرد!

در این گزارش می‌خواهیم نگاهی به جزئیات برخی تماس های مهم داخلی و خارجی رئیس جمهور در شرایط کرونایی بپردازیم که در ادامه ملاحظه می‌‎کنید:

تماس تلفنی روحانی با ۷ عضو کابینه

تماس با روسای جمهور کشورهای خارجی در شرایط کرونایی از جمله برنامه حجت الاسلام  روحانی به شمار می رود، روحانی در تاریخ دهم اسفند سال قبل در اولین گفت‌وگوی تلفنی خارجی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با قدردانی از اعلام همکاری دولت و وزارت بهداشت روسیه در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ایران، وضعیت در کشورمان در این زمینه را کنترل کامل شرایط توصیف کرد و گفت که  آمادگی اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک بین دو کشور برای مبارزه با این ویروس را داریم.

همچنین رئیس جمهور عصر دوشنبه هجدهم فروردین در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با او، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت فرانسه و همه مردم جهان در مسیر مقابله با بیماری کرونا، گفت که همه کشور‌ها و دولت‌ها باید توجه داشته باشند که بدون کمک و همکاری و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر نمی‌توانند از این شرایط حساس عبور کنند.

پانزدهم فروردین امسال جزو روزهای پر شلوغ رئیس جمهور بوده است و او طی تماس‌های تلفنی با هفت عضو کابینه (وزرای کشور، بهداشت و درمان آموزش و پزشکی آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و نفت، همچنین روسای سازمان‌های اداری و استخدامی کشور، برنامه و بودجه) و رئیس‌کل بانک مرکزی دستوراتی را درباره موضوعات مختلف و به‌ویژه مبارزه و مدیریت بیماری کرونا و ارزیابی دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین در اول اردیبهشت امسال در تماس تلفنی با امیر کویت، ضمن تاکید بر همکاری کشور‌های منطقه برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی در زمینه با این بیماری به تجربیات خوبی دست یافته و آماده انتقال تجربیات خود به کشور‌های دوست از جمله کویت هستیم. رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت حاکم بر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا،تاکید کرد که امیدواریم این شرایط سخت برخی را متنبه کند تا نسبت به اشتباهات خود تجدید نظر کرده و روابط انسانی را مبنای عملکرد خود قرار دهند.

وقتی تماس های تلفنی رئیس جمهور بر ویروس کرونا غلبه کرد!

آماده‌سازی فوری برنامه برای کنترل کرونا در استان‌های قرمز

یکی از موضوعات مهم بعد از شیوع ویروس کرونا مسئله حمل و نقل در کشور است و حجت الاسلام  روحانی روز جمعه دوازدهم اردیبهشت امسال در گفت‌و‌گوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با اطلاع از آخرین وضعیت حمل و نقل کشور در دوراه فاصله گذاری هوشمند، به کار بستن طرح‌های خلاقانه در فاصله گذاری هوشمند در حوزه حمل و نقل را مورد تاکید قرار داد و گفت که فاصله گذاری مورد نظر وزارت بهداشت با الزام استفاده ماسک به گونه‌ای انجام شود که ضمن برطرف شدن نگرانی مردم، از شیوع بیماری نیز جلوگیری شود.

استان خوزستان یکی از استان‌هایی بود که درگیر پیک اصلی شیوع ویروس کرونا قرار داشت، رئیس جمهور در چهارم خرداد امسال در تماس تلفنی با استاندار خوزستان در جریان آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس کرونا در این استان و اقدامات انجام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان قرار گرفت.

علاوه بر نظارت‌های بهداشتی و کرونایی رئیس جمهور طی چهار ماه اخیر، رئیس جمهور بخشی از تماس‌های تلفنی خود را به موضوعات نظارت بر بازار اختصاص داد و در ۲۳ خرداد طی تماس تلفنی با  سرپرست وزارت صمت بر ضرورت اجرای نظارت‌های دقیق و اقدام فوری برای ساماندهی و کنترل قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی تأکید کرد. او در همان تاریخ درگفت‌وگوی تلفنی با رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از اقدام به مسدود‌ سازی منابع بانک مرکزی ایران در کره‌جنوبی، به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد با همکاری وزارت امور خارجه موضوع را از طریق سیاسی دوجانبه و مسیر حقوقی و نهاد‌های مالی و مجامع بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد.

وقتی تماس‌های تلفنی رئیس جمهور بر ویروس کرونا غلبه کرد!

گفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی از دیگر تماس‌های مهم تلفنی رئیس جمهور در ۲۳ خرداد بود. روحانی در این تماس از اسلامی، خواست تا طرح‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای حل معضل و کنترل قیمت مسکن را برای بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه بعدی  ستاد اقتصادی دولت ارائه کند. حجت الاسلام روحانی در آخرین تماس تلفنی خود با وزیر بهداشت در بیست و هشتم خرداد امسال برای کنترل وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور دستوراتی را صادر و بر آماده‌سازی فوری برنامه برای کنترل کرونا در استان‌های قرمز تاکید کرد.

وقتی تماس های تلفنی رئیس جمهور بر ویروس کرونا غلبه کرد!

دستورات تلفنی رئیس جمهور به وزرا و مسئولان کشور  همواره با بازخورد‌هایی مواجه می‌شود و  برخی رسانه‌ها به این اقدام رئیس جمهور خرده گرفته‌اند و معتقداند این دستورات باید در میدان عمل مورد بررسی قرار گیرد و البته انتظار می‌رود رئیس جمهور به صورت میدانی وارد مسائل مهم روز شود و صرافا به دستورات تلفنی بسنده نکند.

وقتی تماس های تلفنی رئیس جمهور بر ویروس کرونا غلبه کرد!

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم و کارشناس مسائل سیاسی هم در این زمینه معتقد است که  دستورات تلفنی رئیس جمهور به دستگاه‌های مختلف ارزش خبری ندارد. باید نتیجه آن دستورات و کار‌ها به اطلاع مردم برسد تا موجب امیدواری جامعه شود. البته تحرک و وقت گذاری آقای روحانی برای اداره دولت در مقایسه با گذشته الان بیشتر است. برای نمونه او جلسات مقابله با کرونا را مرتب تشکیل می‌دهد؛ بالاخره مسئله حفظ جان مردم مهم است و به طور طبیعی دولت در موضوع کرونا تلاش بیشتری می‌کند.

اینکه رئیس جمهور بخشی از روزهای تعطیل خود را به پیگیری از امور و فعالیت‌های کشور از وزرا مربوطه اختصاص می‌دهد، امر در خور و شایسته است، اما باید نتایج این تماس‌های تلفنی هم اطلاع رسانی شود تا ارزش کار کم نشود. شاید بتوان گفت که شیوع ویروس کرونا هم نتوانست مانع پیگیری‌های تلفنی رئیس جمهور در مدت چهار ماه اخیر باشد و به تعبیری تماس‌های تلفنی روحانی بر ویروس کرونا غلبه کرد!

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.