تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 7:10
کد خبر : 96482

ملی‌پوش تیراندازی: ساچمه‌های داخلی مناسب تمرین نیست

ملی‌پوش تیراندازی: ساچمه‌های داخلی مناسب تمرین نیست

ملی‌پوش تیراندازی در رشته تپانچه با اشاره به اینکه ساچمه‌های تولید داخل برای تمرین و مسابقات برون‌مرزی مناسب نیست، گفت: در حقیقت کیفیت کافی برای رقابت با همتای وارداتی خود را ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ وحید گلخندان با اشاره به اینکه تیراندازی رشته‌ای تجهیزات محور است، خاطرنشان کرد: تمامی این تجهیزات از خارج از کشور وارد می‌شود و همین موضوع و مشکلات ارزی پیش‌آمده در کشور باعث شده در تأمین برخی تجهیزات، قطعات و ساچمه دچار مشکل شویم.

عضو تیم ملی تپانچه کشورمان ادامه داد: ساچمه‌های تولید داخل به درد تمرین تیم ملی و مسابقات برون‌مرزی نمی‌خورد؛ زیرا در چارچوب استانداردهای لازم نیست. در حقیقت کیفیت کافی برای رقابت با همتای وارداتی خود را ندارد. فقط در مواردی کفش و عینک تولید داخل مناسب هستند.

دارنده نقره و برنز جام جهانی یادآور شد: به دلیل اینکه محل تولید سلاح‌ها خارج از کشور است، وقتی تجهیزات مستهلک می‌شوند بخصوص قطعات سلاح حتماً باید توسط شرکت موردنظر تعویض شود. همین موضوع در برخی موارد مشکلاتی به وجود می‌آورد.

ملی‌پوش تپانچه با تأکید بر اینکه نوسانات قیمت ارز، وضعیت تیراندازی را بسیار سخت کرده و این بار بر دوش تیراندازان و فدراسیون سنگینی می‌کند، تصریح کرد: گره این مشکل فقط با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با همکاری وزارت دفاع و گمرک حل می‌شود؛ هم در مورد واردات سلاح و تجهیزات و هم ساچمه و فشنگ. وزارت یا کمیته ملی المپیک اگر بتوانند نگاه ویژه‌ای به فدراسیون داشته باشند اوضاع خیلی بهتر و دغدغه ورزشکاران تیم ملی کمتر می‌شود.

ملی‌پوش تیراندازی: ساچمه‌های داخلی مناسب تمرین نیست

عضو تیم ملی تپانچه کشورمان که مدال برنز تپانچه ۵۰ متر انفرادی در جام جهانی دهلی‌نو ۲۰۱۷، مدال نقره تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی در جام جهانی ریودوژانیرو ۲۰۲۲ و مدال برنز تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی در جام جهانی کرواسی ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد در مورد رشته تیراندازی اظهار داشت: رشته مفرحی است شاید از بیرون به نظر نرسد؛ اما کسانی که تیراندازی کردند می‌دانند که واقعاً لذت‌بخش است.

گلخندان با تشویق جوانان به فعالیت در این رشته، خاطرنشان کرد: بحث هزینه‌ها شاید عامل بازدارنده باشد؛ اما تیراندازان برای شروع می‌توانند به هیئت‌های شهرستان خود مراجعه و ثبت‌نام کنند. در آنجا سلاح و ساچمه در اختیار تیراندازان برای آموزش گذاشته می‌شود؛ اما وقتی وارد مرحله حرفه‌ای شدند باید خود تهیه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.