تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 9:48
کد خبر : 35339

ممانعت از ورود اتباع روسیه به اتحادیه اروپا مظهر نازیسم است

ممانعت از ورود اتباع روسیه به اتحادیه اروپا مظهر نازیسم است

وزیر دفاع روسیه گفت که ایده ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا، یکی از مظاهر سیاست نازیسم است.

به گزارش تیتر داغ؛ «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست عمومی نخستین کنگره بین‌المللی مبارزه با فاشیست در مسکو، ممانعت کشورهای اروپایی از ورود اتباع روسیه به این کشورها را مظهری آشکار از سیاست نازی و برخاسته از ایده روس‌هراسی خواند.

شویگو دراین‌باره گفت: امروز شاهد یکی دیگر از مظاهر آشکار سیاست نازیسم هستیم؛ مقامات عالی‌رتبه کشورهای اروپایی، ایده روس‌هراسانه ممانعت از ورود شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا را به شدت ترویج می‌دهند.

شویگو در عین حال، تاکید کرد که تعدادی از کشورها به ویژه کشورهای حوزه دریای بالتیک، به طور مستقل، اصول اساسی نظم جهان و ارزیابی حقوقی و سیاسی محاکمه‌های نورنبرگ را نادیده گرفته و آن را مورد بازبینی قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد: بسیاری از ساکنان اوکراین، سیاست مقامات کی‌یِف که هدف آن احیا و توانبخشی نازیسم و نفرت‌پراکنی علیه هر چیز مرتبط با روسیه است را نپذیرفته‌اند. از جمله ساکنان دونباس که رژیم حاکم که سودای نازیسم در سر دارد را تحسین نکردند و در نتیجه به مجازات‌های بی‌رحمانه محکوم شدند.

اظهارات شویگو در حالی مطرح شده که به‌تازگی برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله جمهوری چک، استونی، لیتوانی، رومانی، لهستان و هلند صدور ویزای شِنگن را برای اتباع روسیه محدود کرده‌اند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.