تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400 - 12:16
کد خبر : 28734

موافقت اعضای شورای شهر تهران با حضور دو عضو ناظر در کمیته توافقات شهرداری تهران

موافقت اعضای شورای شهر تهران با حضور دو عضو ناظر در کمیته توافقات شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور دو عضو ناظر در کمیته توافقات و اطلاع رسانی کتبی موارد مورد بررسی در این کمیته به اعضای شورا، در قالب تبصره نهم بودجه سال آینده شهرداری تهران موافقت کردند.

به گزارش تیتر داغ؛  اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره های بودجه سال آینده شهرداری تهران بررسی تبصره نهم را در دستور کار خود داشتند که آخوندی در تشریح این تبصره گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت منابع مالی و زمانی، به شهرداری تهران اجازه داده می شود در خصوص کلیه اختلافات حاصله با اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از اختلافات حقوقی، کیفری و اداری با تقاضای ذینفعان و یا در مرحله ای از رسیدگی به شرط رعایت منافع شهرداری نسبت به تشکیل کمیسیون جلوگیری و یا رفع تنازع اقدام کنند. دستورالعمل اجرایی این تبصره ظرف مدت حداکثر دو ماه از سوی مرکز حقوقی تنظیم و پس از تصویب توسط شورا ابلاغ خواهد شد.

امانی دیگر عضو شورای شهر تهران در خصوص این تبصره گفت: ما باید تا می توانیم تبصره هایی را بیاوریم که ماهیت بودجه ای داشته باشد. به نظرم این تبصره ماهیت بودجه ای ندارد و بیشتر ماهیت مدیریتی دارد و خود شهردار می تواند در این خصوص تصمیم اتخاذ کند ونیازی به الزام شورا وجود ندارد و تأثیری هم این تبصره در بودجه نخواهد داشت.

چمران در پاسخ به امانی گفت: اختلافات و کارهای دادگاهی اصلشان مسائل مالی است لذا نمی توانیم بگوییم این تبصره ماهیت مالی ندارد. البته می توانیم این تبصره را در بودجه قراردهیم و یا آن را حذف کنیم.

اقراریان نیز در خصوص این بودجه گفت: چندین موضوع در کمیسیون تلفیق بحث شد. یکی از آن ها همین موضوع بود که این پیشنهاد با نظر حوزه حقوقی شهرداری اضافه شده است. با توجه به اینکه توافقاتی که صورت می گیرد ماهیت حقوقی دارد بدون نظارت شورا امکان پذیر نیست اما دستورالعمل آن باید به شورا بیاید و تصمیم گیری شود.

امانی بار دیگر در ارائه پیشنهادی گفت: باید نام این تبصره به کمیسیون توافقات تغییر کند و در متن آن نیز اصلاحاتی صورت بگیرد چرا که اختلافات کیفری تنها در صلاحیت مراجع قضایی است و با توافق نمی توان آن را حل کرد. از سوی دیگر آقای فروزنده معاون برنامه ریزی شهرداری تهران عقیده دارند که نیازی نیست دستورالعمل این تبصره در شورا مصوب شود و خود شهردار می تواند آن را ابلاغ کند. البته این موردی است که اعضای شورا باید تصمیم بگیرند.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در تشریح این تبصره گفت: موضوعی که محل اشکال است همین دستورالعمل تبصره است چرا که دستورالعمل از شئون اجراست و به مجموعه شهرداری برمی گردد اما آنچه که می تواند برای اعضای شورا اطمینان آور باشد این است که دستورالعملی که تدوین می شود دو عضو شورا در تدوین آن حضور داشته باشند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه برای اطمینان بیشتر اعضای شورا می توان مواردی که در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد به اطلاع اعضای شورا برسد. در حقیقت دستورالعمل را شورا لازم نیست تصویب کند چرا که شورا در آن کمیته عضو ناظر دارد و موارد نیز به اطلاع اعضای شورا خواهد رسید. قطعا با اعمال این دو مورد شرایط مورد نظر اعضای شورا نیز محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رأی موافق با تبصره نهم لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران با اعمال دو پیشنهاد حضور دو عضو ناظر در کمیته توافقات و اطلاع رسانی موارد مورد بررسی در این کمیته به اعضای شورای شهر تهران به صورت کتبی موافقت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.