تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 4:38
کد خبر : 22290

موتورسیکلت پرنده آزمایش شد

موتورسیکلت پرنده آزمایش شد

یک موتورسیکلت پرنده مجهز به توربین های جت به نام «اسپیدر» آزمایش شده که می تواند به ارتفاع ۱۵ هزار فوتی زمین برود.

به گزارش تیتر داغ؛ وسیله نقلیه ای لوکس به نام «موتورسیکلت پرنده» ابداع شده که می‌تواند با سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت پرواز کند. نمونه اولیه این وسیله نقلیه آزمایش را تکمیل کرد و اکنون آماده پیش سفارش است.

شرکت «جت پک اویشن»(Jetpack Aviation) این وسیله نقلیه عمود پرواز به نام «اسپیدر» را ساخته که مجهز به توربین جت است و برای عملیات‌های پزشکی و آتش نشانی و نجات کارآمد است. نمونه اولیه وسیله نقلیه به نام P۱ شاسی‌های آلومینیومی دارد و طی پرواز آزمایشی در جنوب کالیفرنیا با طنابی به زمین وصل بود.

اسپیدر می‌تواند از زمین بلند شود، پرواز کند و به آرامی فرایند انتقال به حالت پرواز مستقیم را انجام دهد. همچنین این وسیله نقلیه می‌تواند به ارتفاع ۱۵ هزار فوتی زمین برود.

علاوه بر آن سرعت حرکت وسیله نقلیه مذکور در حالت خودران و هنگام حمل بار به ۳۰۰ مایل برساعت می‌رسد. البته نسخه سرنشین دار اسپیدر با سرعت کمتری حرکت می‌کند تا خلبان بتواند در شرایط ایمن تنفس کند.

هم اکنون هزینه موتورسیکلت پرنده ۳۸۰ هزار دلار اعلام شده اما احتمالاً در آینده قیمت آن افزایش یابد.

اسپیدر به اندازه‌ای کوچک است که بتوان آن را در یک کامیون جابه جا کرد و قبل از بلند شدن از زمین نیازی به شارژ ندارد. زیرا وسیله نقلیه با گازوئیل یا کراسین کار می‌کند. در کنار این موارد وسیله نقلیه می‌تواند دو مسافر را جابه جا کند.

شرکت سازنده از هم اکنون مشغول توسعه نسخه جدید «اسپیدر» است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.