تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 7:44
کد خبر : 101227

 عزیزی، در نشست خبری با خبرنگاران، بیان کرد:

میزان کرایه های حمل و نقل هم طی یکی دوسال گذشته با نوسان روبر شده است

میزان کرایه های حمل و نقل هم طی یکی دوسال گذشته با نوسان روبر شده است
تیتر داع: امیدوارم در سالی که شعار آن « رشد تولید و مهار تورم » است، موانع در این بخش برداشته شود تا شاهد افزایش تولید محصولات در بخش پروفیل و لوله کشور باشیم.

مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا گفت: میزان تولید محصولات به ویژه در حوزه تولید لوله و پروفیل طی دوسال گذشته بدلیل حمایت های دولت در حوزه پروژه های ساختمانی، صنعتی و نیروگاهی افزایش یافته بود؛ اما امسال با توجه به محدودیت های تامین برق ممکن است برخی از سفارشات در این حوزه با کاهش روبرو شود .

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، نشست خبری شرکت نورد و پروفیل ساوه، زیر مجموعه گروه صنعتی صفا، صبح چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، با حضور امیرسعید عزیزی مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه، جمعی از مدیران شرکت، محسن محمدهاشم مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا، علی جواهرچی مسئول هماهنگی تیم رسانه ها و اصحاب رسانه، در سالن جلسات کارخانه شرکت نورد و پروفیل ساوه برگزار شد.

امیرسعید عزیزی، مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا

امیرسعید عزیزی، مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا، در ابتدای این نشست خبری گفت: حمایت از تولید و تامین برق مورد نیاز کارخانجات مصالح ساختمانی خود زمینه ساز خروج رکورد از تولید می شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار ساخت وساز وارد دوران رکود شده است و از سوی دیگر با توجه به اجرای طرح کاهش مصرف برق در بخش های خانگی، تجاری و صنایع کشور بخشی از تولیدات در حوزه نورد، پروفیل و لوله های ساختمانی کاهش یافته است که این امر خود زمینه ساز ایجاد مشکلات و قیمت تمام شده محصولات و تولیدات می شود.

مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا، خاطرنشان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد از پروفیل و لوله کشور از طریق کارخانجات داخلی تامین می شود و میزان تولیدات کارخانجات در صورت استفاده از تمام ظرفیت ها ۵۰۰ هزار تن می‌رسد و امسال پیش بینی شده است که به عدد ۱۶۰ هزار تن برسد، هرچند در صورت تامین برق مورد نیاز امکان افزایش تولید هم وجود داشت.

عزیزی، در ادامه اظهار داشت: میزان تولید محصولات به ویژه در حوزه تولید لوله و پروفیل طی دوسال گذشته بدلیل حمایت های دولت در حوزه پروژه های ساختمانی، صنعتی و نیروگاهی افزایش یافته بود؛ اما امسال با توجه به محدودیت های تامین برق ممکن است برخی از سفارشات در این حوزه با کاهش روبرو شود .

وی عنوان کرد: بخش عمده ای از تولید نورد و پروفیل ساوه، درحوزه پروژه های عمرانی، صنعتی و ساخت و ساز صرف شده که بخش عمده ای از تجهیزات و ماشین آلات با وجود تشدید تحریم ها  بومی سازی شده  است به طوریکه با استفاده از نیرو و مهندسان داخلی توانسته ایم بخش عمده ای از نیاز لوله و پروفیل کشور را تامین کنیم.

مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا، ادامه داد: میزان کرایه های حمل و نقل هم طی یکی دوسال گذشته با نوسان روبر شده است، از سوی دیگر هم با توجه به تمهیدات وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای اعلام شده است که میزان مصرف برق در کارخانجات باید در ساعت پیک به ۱.۲ مگاوات برسد که این اقدام خود زمینه ساز کاهش تولید محصولات می شود‌.

عزیزی، یادآور شد: در حال حاضر با استفاده از بومی سازی تولیدات و محصولات در بخش لوله و پروفیل ما توانستیم ایم بخش عمده ای از صادرات به کشورهای خارجی و همسایه داشته باشیم و شاهد ارز آوری بسیار زیاد به کشور داریم.

وی در ادامه گفت: تامین مواد اولیه ، نیروی انسانی ماهر و همچنین حمایت های لازم در حوزه تامین برق خود باعث بهبود وضعیت تولید مصالح ساختمانی در حوزه ساخت و ساز و از سوی دیگر پروژه های نفتی ، گازی و صنعتی می شود.

مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا، در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سالی که شعار آن رشد تولید و مهار تورم است، موانع در این بخش باید برداشته شود تا شاهد افزایش تولید محصولات در این بخش باشیم.

گروه بزرگ صنعتی صفا

گروه صنعتی صفا؛ شامل مجموعه شرکت های پیشتاز و مستقر در استانهای مختلف کشور بوده که در زمینه تولید مقاطع فولادی، سازه های فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی فعال می باشد.

بزرگترین بخش این گروه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی برای عرضه به بازارهای داخلی و کشورهای همسایه است.

کارخانجات شرکت نورد و پروفیل ساوه

کارخانجات شرکت نورد و پروفیل ساوه، در سال ۱۳۵۲، با هدف تولید انواع لوله و پروفیل های فولادی با ظرفیت تولیدی ۵۰.۰۰۰ تن در سال تاسیس و بهره برداری گردید.

مدیریت این کارخانه، در راستای استراتژی توسعه بازار و افزایش تنوعات محصولات و نفوذ به بازارهای صادراتی برنامه ریزی دقیق خود را در جهت سرمایه گذاری با هدف ارتقاء کیفی و کمی محصولات آغاز نموده و هم اکنون حاصل تلاش و برنامه ریزی دقیق مدیریت این شرکت دستیابی به ظرفیت ۲.۰۰۰.۰۰۰ تن در سال انواع مقاطع فولادی در سایزهای گوناگون می باشد.

اجرای سیاستهای توسعه بازار این شرکت باعث گردیده، تا این شرکت در حوزه های مختلف بازار همچون انرژی، ساخت و ساز و خودروسازی حضور موفق و رشد پایدار را تجربه نماید.

هم اکنون محصولات این شرکت در این صنایع کلیدی کاربردهای وسیعی همچون؛ لوله های گاز، آب، نفت، مقاطع صنعتی مربوط به قطعات خودرو و موتور سیکلت و همچنین انواع پروفیل ها و مقاطع مورد استفاده در صنعت ساختمان را دارا می باشد.

گفتنی است، خبرنگاران و عکاسان رسانه های ملی کشور، به همراه مدیران و متخصصان گروه صنعتی صفا، واقع در استان مرکزی، در قالب تور یک روزه تخصصی، از بخش های گوناگون گروه صنعتی صفا( کارخانه شرکت نورد و لوله صفا، شرکت سازه های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا، کارخانه شرکت نورد و پروفیل ساوه و بخش های دیگر) بازدید کردند.

محسن محمدهاشم مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا

دسترسی به سایت گروه صنعتی صفا

دسترسی به سایت شرکت کارخانجات نورد و پروفیل ساوه

دسترسی به صفحه اسامی مدیران شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی صفا

فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

تصاویر نشست خبری

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.