تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 6:25
کد خبر : 90323

میزبانی از ۳ هزار مهمان خارجی برای بازدید از نمایشگاههای ایرانی

میزبانی از ۳ هزار مهمان خارجی برای بازدید از نمایشگاههای ایرانی

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین اللملی معاونت علمی و فناوری گفت: طی۶-۷سال اخیر، معاونت علمی در راستای گسترش تعاملات بین المللی از ۳ هزار مهمان خارجی میزبانی کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ روح اله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص‌ ششمین‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی گفت: سیاست ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی تقویت بخش بین المللی نمایشگاه بود، لذا مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی از تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش های خصوصی و دولتی برخی کشورها دعوت کرده تا از نزدیک با دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان آشنا شوند.

استیری با بیان اینکه این کشورها می‌توانند نشست های تجاری با شرکتهای دانش بنیان ایرانی داشته باشند عنوان کرد: از ۳ ماه گذشته برنامه ریزی برای حضور برخی کشورها به این‌ نمایشگاه توسط مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و مکاتبه با وزارت امور خارجه آغاز شد.

وی اضافه کرد: کشورهای همسایه، حوزه آسیای میانه، جنوب شرق اسیا، هند، چین، روسیه و کنیا، ترکیه، آفریقا و ونزوئلا از جمله کشورها و مناطقی بودند که مکاتباتی برای حضور آنها در نمایشگاه داشتیم.

مدیر کل دفتر توسعه و کسب کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری خاطر نشان کرد: تحت شرایط خاص کشور حدود ۳۵مهمان خارجی، تاجر، بازرگان، سرمایه گذار دولتی و خصوصی به صورت قطعی در نمایشگاه امسال حضور می یابند.

استیری گفت: بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست با شرکتهای ایرانی و بازدید از واحدهای تولیدی شرکت ها سرفصل های برنامه مهمانان خارجی طی ۴ روز نمایشگاه هستند.

وی بیان کرد: در واقع میزبانی از هیات های تجاری و سرمایه گذاری از برنامه های مرکز تعاملات بوده که طی سال‌های گذشته تا کنون سرلوحه کار بوده و طی ۶ الی ۷ سال گذشته بالغ بر۳ هزار مهمان خارجی را میزبانی کرده است تا از نمایشگاه های تخصصی ایرانی بازدید کنند. این مهمانان از کشورهای صادراتی ایران شامل ۱۵ کشور هستند.

وی گفت: در کنار سایر دستورالعمل های حمایتی، هیات‌ها میزبانی می شوند و تقبل هزینه های این هیات‌ها از فرودگاه تا فرودگاه عهده معاونت علمی و فناوری است؛ این اقدامات در راستای ایجاد زمینه های همکاری با کشورها و صادرات محصولات دانش بنیان است.

به گزارش مهر، ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی از فردا ۱۰ آبان ماه تا جمعه در محل مصلی امام خمینی(ره) دایر خواهد بود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.