تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 5:06
کد خبر : 12878

میزبانی ایران برای اجلاس شورای المپیک آسیا به قوت خود باقی است

میزبانی ایران برای اجلاس شورای المپیک آسیا به قوت خود باقی است

رئیس ستاد برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا در ایران تاکید دارد که میزبانی ایران برای این اجلاس به قوت خود باقی است اما با توجه به شرایط موجود هنوز زمان آن مشخص نشده است.

به گزارش تیتر داغ؛ طبق آنچه در نشست مهرماه سال گذشته اعضای هیات رئیسه شورای المپیک آسیا (OCA) تصویب شد، مسئولیت برگزاری هفتاد و چهارمین اجلاس هیات اجرایی این شورا به ایران سپرده شد.

بر این اساس و طبق تاریخ پیشنهادی کمیته ملی المپیک ایران قرار بود اجلاس مورد نظر ۳۰ فروردین ماه در تهران برگزار شود اما کرونا و بحرانی که ایران و دیگر کشورهای آسیا و جهان را فرا گرفته تا به امروز مانع از برگزاری اجلاس سران ورزش آسیا در کشورمان شده است. ضمن اینکه در رابطه با آن هیچ مکاتبه جدیدی هم میان مسئولان شورای المپیک آسیا و کمیته ملی المپیک نشده است.

البته که اصغر رحیمی رئیس ستاد برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا تاکید دارد که میزبانی ایران برای این اجلاس به قوت خود باقی است و منتفی نشده اما مشخص نیست چه زمان و در چه شرایطی این مهم انجام خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار بود کمیته ملی المپیک ایران اواخر فرودین ماه میزبان اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه شورای المپیک آسیا باشد اما فراگیری کرونا و سیر صعودی آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس خود به خود باعث منتفی شدن نشست شد.

رحیمی ادامه داد: اجلاس شورای المپیک آسیا به موقع در ایران برگزار نشد اما اینکه تا به امروز مسئولان OCA در رابطه با این نشست و برگزاری آن ورودی نداشته‌اند، دلیلی بر منتفی شدنش نیست. این‌طور نیست که امتیاز میزبانی از ایران گرفته شده باشد و قرار باشد در اختیار کشور دیگری قرار داده شود. تمام کشورها منطقه و جهان در حال حاضر درگیر کرونا هستند و امکان برگزاری نشست و رویداد اینچنینی در هیچیک از آنها وجود ندارد.

رئیس ستاد برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا با تاکید بر تعداد نفراتی زیادی که در اجلاس این شورا حضور خواهند داشت، گفت: تعداد اعضای اصلی هیات رئیسه و اجرایی ۱۶ – ۱۵ نفر است اما با توجه به حضور برگزارکنندگان رویدادهای مختلف پیش رو، مسئولان کمیته‌های مختلف، روسای کمیته المپیک کشورها و همراهان آنها، پیش بینی می‌شود که حدود ۱۰۰ نفر در این اجلاس حضور داشته باشند. بنابراین برگزاری آن در این شرایط در ایران و هیچ کشور دیگری مهیا نیست.

رحیمی گفت: اجلاس شورای المپیک آسیا برگزار می‌شود و ایران هم میزبان آن است اما زمان برگزاری نشست مشخص نیست. OCA اجلاس‌های خود را به صورت سالیانه برگزار می‌کند اما احتمالاً اجلاس ۲۰۲۰ دیگر برگزار نشود و برگزاری نشست آتی به سال آینده موکول شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.