تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:57
کد خبر : 117226

افشاگری ویکتور اوربان؛

ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!

ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!

نخست وزیر مجارستان مدعی شد که رهبران اتحادیه اروپا و ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین هستند!

به گزارش تیتر داغ؛ ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مدعی است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو به طور بالقوه آماده اعزام نیرو به اوکراین هستند و بروکسل جنگ بین مسکو و کی‌یف را جنگ «خود» می‌داند.

اوربان در آستانه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا گفت: روحیه رهبران اروپایی، «روحیه جنگی» است. امروز اکثریت جنگ‌طلب در بروکسل حضور دارد سیاست‌های این بلوک، تحت سلطه منطق جنگ است.

وی افزود: سیاستمداران اتحادیه اروپا همین حالا هم به اندازه‌ای روی جنگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که چشم‌شان قادر به دیدن نقص‌های راهبردی که اتخاذ کرده‌اند، نیست. به‌رغم تمام پول و تسلیحاتی ارسالی به اوکراین، شرایط برای کی‌یف بهبود پیدا نکرده و در واقع بدتر شده است. غرب تا اعزام نیرو به اوکراین تنها یک قدم فاصله دارد.

اوربان که همواره مخالف سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال جنگ اوکراین بوده است، تاکید کرد: در گرداب جنگی گرفتار هستیم که می‌تواند اروپا را به اعماق خود بکشاند. بروکسل با آتش بازی می‌کند!

وی تصریح کرد: بوداپست اجازه ورود به خصومت‌ها را به خود نخواهد داد و به سود هیچکدام از طرفین دخیل، وارد جنگ نمی‌شود. مجارستان باید همه جا از جمله بروکسل، واشنگتن، سازمان ملل و ناتو همواره از صلح حمایت کند. ما خواستار جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم به اسباب‌بازی قدرت‌های بزرگ بدل شویم.

موضوع اعزام احتمالی نیروی زمینی از ناتو به اوکراین، بارها از سوی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مطرح شده است. او بارها گفته که «تمام گزینه‌ها روی میز است»!

مسکو بارها هشدار داده است که اعزام نیرو از ناتو به اوکراین، این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در آستانه جنگ تمام‌عیار با روسیه قرار خواهد داد.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.