تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 13:54
کد خبر : 114104

برای بررسی اقیانوس‌ها؛

ناسا یک ماهواره رصد زمین جدید به فضا فرستاد

ناسا یک ماهواره رصد زمین جدید به فضا فرستاد

جدیدترین ماهواره رصد زمین ناسا به مدار زمین پرتاب شد. ماموریت PACE به ارزش حدودی یک میلیارد دلار که دولت دونالد ترامپ سعی در لغو آن داشت، بالاخره انجام شد.

به گزارش تیتر داغ؛ طی ماموریت یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس همراه ماهواره از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد.

ماهواره PACE پس از فعال شدن، مشاهداتی کلیدی از اتمسفر مدار زمین و آب وهوا انجام می دهد و همچنین امکان ارزیابی سلامت ۴ اقیانوس جهان را به شیوه ای بی سابقه برای محققان فراهم می کند.

کارن سنت جرماین مدیر بخش علوم زمینی ناسا پیش از پرتاب ماهواره گفته بود: آنچه درباره PACE برای من هیجان انگیز است، آن است که به طور عمیق درک انسان از شیوه فعالیت اقیانوس ها و ارتباط آنها با سیستم زمین را نشان می دهد. این ماهواره قرار است بیولوژی اقیانوس ها در مقیاسی بی سابقه را به ما نشان دهد.

موشک فالکون ۹ حامل ماهواره پس از چند روز تاخیر به دلیل آب وهوای نامساعد، بالاخره روز پنج شنبه از مقر فضایی مذکور در ساعت ۶:۳۳ دقیقه به وقت گرینویچ به فضاپرتاب شد. حدود ۷.۵ دقیقه پس از پرتاب بوستر اول موشک به طور عمودی در منطقه فرود «زون ۱» روی زمین نشست. این چهارمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

۵ دقیقه بعد از این عملیات بوستر بالایی فالکون ۹ ماهواره PACE را به مدار «خورشید همگام» در ارتفاع ۶۷۷ کیلومتری زمین برد. چنین ارتفاعی حدود ۷۰ درصد بالاتر از مکان ایستگاه فضایی زمین قرار دارد.

ماهواره ها در مدارهای خورشید همگام که از بالای قطب های زمین گذر می کنند، می توانند قسمتی از زمین را براساس ساعت خورشیدی در همان منطقه رصد کنند. بنابراین شرایط روشنایی پایدار است و در نتیجه ابزار فضایی می تواند تغییرات درسطح زمین را ساده تر رصد کند. به همین دلیل مدارهای مذکور مقصدی ایده آل برای ماهواره های آب وهوایی و جاسوسی هستند.

منبع: ازاسپیس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.