تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 9:53
کد خبر : 101770

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی:

نتانیاهو، اقتصاد، ارتش و روابط تل‌آویو با واشنگتن را نابود می‌کند

نتانیاهو، اقتصاد، ارتش و روابط تل‌آویو با واشنگتن را نابود می‌کند

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به پیامدهای اقدامات کابینه این رژیم اعلام کرد که نتانیاهو تنها ۲ گزینه پیش رو دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تنها ۲ گزینه پیش روی کابینه این رژیم وجود دارد.

وی اضافه کرد که کابینه رژیم صهیونیستی باید طی ۲ روز آتی، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کند.

لاپید تصریح کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو با انتخاب گزینه تصویب لایحه اصلاحات قضائی، رژیم صهیونیستی به همراه ارتش، اقتصاد و روابط آن با آمریکا را نابود خواهد کرد و یا آنکه با توقف این طرح، می‌تواند این رژیم را از خطر نابودی نجات دهد.

لاپید پیشتر نیز اعلام کرده بود: کابینه نتانیاهو ما را به سمت یک بحران بزرگ می‌کشاند. این کابینه دست به اجرای تغییرات بزرگ می‌زند بدون آنکه حتی در خصوص یکی از آنها و پیامدهای اقتصادی، امنیتی و سیاسی این اقدامات بررسی‌های لازم را به عمل آورد.

وی گفته بود: تنش‌های کنونی میان تل آویو و واشنگتن، به بالاترین حد خود رسیده است. اخیراً کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو و کابینه وی، در خصوص نحوه برخورد با فلسطینی‌ها و همچنین لایحه اصلاحات قضائی انتقاد کرده است.

همچنین هزاران صهیونیست شب گذشته در اعتراض به طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازنگری در سیستم قضائی، در بیت المقدس و تل آویو دست به تظاهرات زدند.

سازمان دهندگان تظاهرات علیه نتانیاهو، آمار اولیه معترضان شامگاه شنبه را حدود ۵۵۰ هزار نفر اعلام کردند. تظاهرات شنبه این هفته به عنوان بیست و نهمین هفته اعتراضی علیه نتانیاهو به شمار می‌رود.

قبل از اعتراضات شامگاه شنبه در تل آویو، ده‌ها هزار معترض از عصر شنبه به سمت بیت المقدس راهپیمایی کرده بودند.

همچنین روز شنبه، بیش از ۱۰۰ نفر از رؤسای سابق امنیتی، از جمله فرماندهان نظامی بازنشسته، کمیسران پلیس و رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی به این معترضان پیوستند. آنها با ارسال نامه‌ای خطاب به نتانیاهو خواهان توقف طرح مذکور شدند.

امضا کنندگان این نامه شامل «ایهود باراک» و «موشه یعالون» هستند که هر دو از رقبای سیاسی نتانیاهو به شمار می‌روند.

منبع: أمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.