تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 11:09
کد خبر : 100769

یاوری مطرح کرد؛

نتایج آزمون سمپاد تا اواسط مرداد اعلام می‌شود

نتایج آزمون سمپاد تا اواسط مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان گفت: نتایج آزمون سمپاد تا اواسط مرداد اعلام می شود و تعداد پذیرفته شدگان نسبت به سال قبل تغییری نخواهد داشت.

به گزارش تیتر داغ؛ الهام یاوری رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان کشور در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون‌های سمپاد گفت: نتایج آزمون سمپاد در مرداد و تا اواسط ماه اعلام خواهد شد.

یاوری با تاکید بر اینکه امسال در میزان پذیرفته شدگان آزمون سمپاد نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی وجود ندارد؛ گفت: در برخی از مدارس ممکن است تعداد بیشتری دانش آموز جذب شود و یا در برخی از مدارس تعداد دانش آموزان پذیرفته شده کاهش یافته باشد اما به طور کلی عدد پذیرفته شدگان تغییر چندانی نکرده است.

آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد، رأس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه اول تیر ۱۴۰۲ و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه دوم تیر ۱۴۰۲ با حضور ۲۹۴ هزار و ۲۹۹ نفر دانش آموز در ۳۲ استان و ۱۷۶۳ حوزه آزمون به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد.

آزمون ورودی پایه هفتم ۹۸ هزار و ۸۱ دانش‌آموز دختر و ۱۱ هزار و ۵۱ دانش‌آموز پسر شرکت کننده داشت که در مجموع ۲۰۸ هزار و ۱۳۱ نفر در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت کردند.

در آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز پسر شرکت کرده بودند که در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر شرکت کننده داشت.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.